Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Amerykanie wymagali wysokiej jakości wieprzowiny, ale płacili więcej

Do USA wysyłaliśmy elementy dobrze opłacane, takie jak boczki, karkówka, czy żeberka. Utrata tamtego rynku, to dla Polski spora strata, tym bardziej że był on rozwojowy – mówi w rozmowie z farmer.pl dr Stanisław Niemyjski, prezes Choice Genetics.

Amerykanie wymagali wysokiej jakości wieprzowiny, ale płacili więcej
fot. Shutterstock

Amerykanie mają wysokie wymagania jeśli chodzi o jakość mięsa. Wieprzowina musi spełniać ich szczególne standardy dla poszczególnych elementów, chociażby gdy weźmiemy pod uwagę proporcję tłuszcz do mięsa w przypadku boczku. Mają też wysokie wymagania jeśli chodzi o marmurkowatość mięsa – mówi dr Stanisław Niemyjski.

Utrata rynku USA to na pewno spory cios dla branży mięsnej, tym bardziej że sprzedaż w tamten region świata była bardzo opłacalna, co podkreśla również Mariusz Dziwulski, ekspert z Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego.

- Eksport wieprzowiny do USA rozwijał się dość dynamicznie w ostatnich latach. Od 2013 do 2017 r. wzrósł blisko 15-krotnie. Co więcej w pierwszych 7 miesiącach 2018 r. sprzedaż zwiększyła się o 9% r/r (za MRiRW). Sprzedaż do USA charakteryzowała się wysoką opłacalnością - wysyłano tam głównie droższe elementy wieprzowe. Przeciętna cena mięsa w eksporcie do tego kraju od stycznia do lipca 2018 wyniosła 2,5 EUR/kg, to o 77% więcej niż w przypadku sprzedaży do Niemiec – komentuje Mariusz Dziwulski.

Czytaj też: "USA zawieszają import polskiej wieprzowiny, mają zastrzeżenia do dwóch firm"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wieprzowina RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    eksport do USA RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.117.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.