REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analityk BGŻ: Budowa brandu Henryk Kania przynosi efekty

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-01-2015, 14:13
Analityk BGŻ: Budowa brandu Henryk Kania przynosi efekty
(fot. PTWP)

W celu utrzymania swoich udziałów rynkowych oraz marży, spółki mięsne stawiają obecnie na rozwój swoich marek. Również ZM Henryk Kania planuje silniej promować własne produkty, aby brać udział we wzroście rynku premium. Działania te mają już wymierny skutek - wskazuje Michał Krajczewski, analityk Rynku Papierów Wartościowych w Banku Gospodarki Żywnościowej.

REKLAMA

Zakłady Mięsne Henryk Kania postawiły w ostatnich latach na ekspansję w nowoczesnym kanale handlowym. - Spółka ze względu na wyższe koszty oraz kurczenie się segmentu tradycyjnego nie prowadzi dystrybucji do tego rodzaju sklepów. Silny wzrost udziału rynkowego supermarketów i dyskontów był więc jednym z głównych czynników rozwoju, a ZM Henryk Kania nie miały problemów z zapełnieniem mocy produkcyjnych - tłumaczy Michał Krajczewski.

- Znaczny udział w sprzedaży marek własnych zmniejszał konieczność nakładów na marketing, a współpraca z kanałem nowoczesnym polegająca na dostawach wysokich wolumenów jednorodnych towarów pozwalała na optymalizację produkcji. Widać to w dynamicznej poprawie wyników. Przychody ZM Henryk Kania rosły w ostatnich latach na wysokich, dwucyfrowych poziomach, podczas gdy zysk netto od 2011 r. poprawił się o 277 proc. - dodaje.

Ekspert wskazuje, że dla porównania Tarczyński w tym czasie poprawił rezultaty o 158 proc., a wyniki Dudy albo Indykpolu pogorszyły się. - Obecnie widzimy pewną zmianę w strategiach przetwórców mięsnych. Rozwój kanału nowoczesnego spowolnił, a konkurencja w sieciach jest coraz silniejsza, co przekłada się na presję cenową obserwowaną w sklepach. W celu utrzymania swoich udziałów rynkowych oraz marży, spółki mięsne stawiają więc na rozwój swoich marek. Również ZM Henryk Kania planuje silniej promować własne produkty, aby brać udział we wzroście rynku premium. Działania te mają już wymierny skutek. Według przytoczonych przez spółkę badań GFK odsetek gospodarstw domowych, które przynajmniej raz w okresie kupiły produkty ZM Henryk Kania wzrósł z 15,1 proc. w 1Q'14 przez 18,3 proc. w 2Q'14 do 23,3 proc. w 3Q'14 - zwraca uwagę analityk BGŻ.

I dodaje: - Wydaje się więc, że modyfikacja strategii została wykonana w dobrym kierunku, a spółka będzie mogła dalej rozwijać się, nawet wobec zwiększenia konkurencji na rynku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH