Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Analityk BGŻ: Rynek wędlin wysokogatunkowych może przyspieszyć

Uważam, że jest duża szansa, że rynek wędlin wysokogatunkowych będzie rozwijał się szybciej niż w ubiegłym roku. Wzrost gospodarczy ma w bieżącym roku przyśpieszyć. Większość ekonomistów oczekuje spadku bezrobocia i wzrostu płac. Nastroje konsumentów w 2010 r. były złe, w tym roku powinien wzrosnąć optymizm i tym samym wydatki na lepszą gatunkowo żywność - mówi serwisowi portalspozwyczy.pl Michał Koleśnikow, analityk Rynków Rolnych w Banku BGŻ.

Analityk BGŻ: Rynek wędlin wysokogatunkowych może przyspieszyć
Na fot. Michał Koleśnikow, Analityk Rynków Rolnych w Banku BGŻ

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 10-02-2011, 12:23

Według danych GUS - nawet w czasie kryzysu spożycie wysokogatunkowych wędlin rosło, choć wolniej niż w poprzednich latach. - Wychodzenie z kryzysu może umocnić tendencję wzrostową spożycia - zapowiada Koleśnikow. - Zainteresowanie konsumentów droższymi wyrobami mięsnymi wynika ze zniechęcania części konsumentów do tanich wędlin - dodaje. 

Kilka lat temu zaostrzył się wyraźny podział rynku. - Większa część konsumentów nadal zwraca uwagę jedynie na cenę, co zmusza zakłady mięsne do odpowiedniego dostosowania swojej oferty. Jednak część klientów, woli zapłacić więcej za lepszą jakość. I ta grupa będzie rosła. Po pierwsze dlatego, że coraz więcej konsumentów jest na to stać, a po drugie dlatego, że rośnie świadomość faktu, że dobra wędlina musi odpowiednio kosztować - zauważa analityk Banku Gospodarki Żywnościowej. - Według danych GUS za 2009 r. w 20 proc. najbogatszych gospodarstw domowych spożycie wędlin wysokogatunkowych i kiełbas trwałych na jedną osobę jest 2,5 razy większe niż spożycie w 20 proc. najbiedniejszych gospodarstw. Pokazuje to, że wraz ze wzrostem rozporządzalnych dochodów spożycie tej kategorii żywności znacząco rośnie. W przypadku większości pozostałych rodzajów żywności różnica nie jest tak duża - podkreśla.

Produkty z wyższej półki będą zwiększały udział w rynku. - Natomiast jeśli chodzi o liczbę asortymentów i marek, to niekoniecznie będzie rosła - zaznacza Michał Koleśnikow. - Dziś różnorodność marek i asortymentów przyprawia o zawrót głowy. Z jednej strony to dobrze, bo konsument ma szeroki wybór. Ale z drugiej strony: czy średniej wielkości firma posiadająca w swojej ofercie 400 produktów naprawdę na nich wszystkich może zarabiać? Czy tak szeroka oferta w długim okresie działa na korzyść firmy? Może lepiej wyspecjalizować się w mniejszej ilości produktów, skupić uwagę na pewnym segmencie rynku?

W ocenie eksperta jest prawdopodobne, że w dłuższym okresie tylko kilku największych producentów, dzięki umiejętnemu zarządzaniu markami, będzie mogło pozwolić sobie na strategię rozwoju zarówno produktów tanich, jak i tych z najwyższej półki. - Większość firm będzie jednak prawdopodobnie zmuszona do pójścia w kierunku specjalizacji, również w rozumieniu skoncentrowania się na konkretnym segmencie rynku - prognozuje analityk BGŻ.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Koleśnikow RSS ALERT    /    Bank BGŻ RSS ALERT    /    GUS RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    premium RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    specjalizacja RSS ALERT    /    kiełbasy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.211.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.