Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Analityk: Kryzys wizerunkowy nie zatrzyma rozwoju polskiego sektora wołowego

- Pamiętajmy, że źródłem sukcesu polskiego eksportu wołowiny jest przede wszystkim jej bardzo wysoka konkurencyjność cenowa, a tego kryzys wizerunkowy nie zmieni. Wyprodukowane w Polsce mięso konkuruje bowiem nadal przede wszystkim ceną a nie pochodzeniem i to w tej sytuacji łagodzi negatywne skutki kryzysu wizerunkowego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Analityk: Kryzys wizerunkowy nie zatrzyma rozwoju polskiego sektora wołowego
Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A. /fot. CA

TVN w programie "Superwizjer" ujawnił zjawisko skupowania mięsa padłych krów od hodowców przez handlarzy, którzy następnie sprzedają je zakładom mięsnym. Mięso z nielegalnego uboju w zakładzie w Ostrowi Mazowieckiej trafiło do 10 krajów oraz do ok. 20 punktów w Polsce. Najnowsze doniesienia w tej sprawie publikujemy na bieżąco w dziale "wołowina".

W ocenie Jakuba Olipry kryzys wizerunkowy wokół polskiej wołowiny jest oczywiście czynnikiem ryzyka w dół dla cen żywca.

- Bezpieczeństwo żywności jest sprawą kluczową dla konsumentów, a sprawa była szeroko komentowana w mediach zagranicznych, w tym w mediach branżowych. Ponadto, w warunkach rosnącego protekcjonizmu na unijnym rynku żywności takie zdarzenia dają dodatkowe narzędzia krajom, które w często w nieuczciwy sposób chronią swoje rynki przez importem żywności np. poprzez stosowanie utrudnień dla eksporterów czy prowadzenie negatywnych akcji marketingowych - mówi.

Analityk wskazuje, że kryzys wizerunkowy wokół polskiej wołowiny może oddziaływać w kierunku osłabienia popytu zagranicznego na polską wołowinę, a w konsekwencji spadku cen.

- Kryzysy wizerunkowe się jednak zdarzają i nie tylko w Polsce (np. niedawna sprawa skażenia jaj fipronilem w Holandii, która jest największym eksporterem jaj w UE). Dlatego uważam, że efekt ten będzie przejściowy i w długim okresie kryzys wizerunkowy nie stanowi istotnego zagrożenia dla polskiego sektora wołowiny i nie zatrzyma jego dynamicznego rozwoju - dodaje.

Olipra jednocześnie uzupełnia, że obecna sytuacja może przyczynić się do wypracowania rozwiązań instytucjonalnych, które umożliwią wyeliminowanie nieuczciwych producentów i pośredników z rynku.

- Pamiętajmy, że źródłem sukcesu polskiego eksportu wołowiny jest przede wszystkim jej bardzo wysoka konkurencyjność cenowa, a tego kryzys wizerunkowy nie zmieni. Wyprodukowane w Polsce mięso konkuruje bowiem nadal przede wszystkim ceną a nie pochodzeniem i to w tej sytuacji łagodzi negatywne skutki kryzysu wizerunkowego - podsumowuje analityk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    Jakub Olipra RSS ALERT    /    Credit Agricole Bank Polska S.A. RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT    /    nielegalny ubój RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.