REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Animex: Fundusz promocji tylko na zasadach biznesowych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2008, 16:25
Animex: Fundusz promocji tylko na zasadach biznesowych

Jeżeli założeniem funduszy jest to, że składka jest pobierana od każdej ubitej w zakładzie sztuki, to wydaje się oczywiste, że przetwórcy powinni mieć decydujący głos w kwestii, na co oddawane przez nich pieniądze będą wydawane - powiedział Andrzej Pawelczak, rzecznik prasowy Animeksu, na konferencji Rynku Spożywczego komentując projekt ustawy o funduszach promocji dla branży spożywczej.

REKLAMA

Fundusze muszą działać na zasadach biznesowych - uważa Pawelczak. - A to oznacza, że jeżeli ja jako podmiot odkładam pieniądze na fundusz, z którego mają one być przeznaczone na promocję, to muszę nimi zarządzać. Jakby pan zareagował gdyby miał pan portfel pełen pieniędzy, a ja chciałbym decydować na co pan będzie je wydawał. Czy pozwoliłby mi pan na to? Nie sądzę!

Według przedstawiciela Animeksu ustawa o funduszach promocji musi jasno określać cele, na jakie zgromadzone w funduszach pieniądze mają być przeznaczone. Gdy cele zostaną wyznaczone, wtedy zostaną podjęte decyzje, kto będzie sprawował nadzór nad zebranymi funduszami.

- Fundusz promocji musi być zarządzany przez ludzi, którzy odkładają pieniądze na jego działalność - to właśnie producenci ponoszą dodatkowy koszt związany z odprowadzaniem środków na fundusz. Koszt ponoszony przez rolników jest wyrównywany przez nas w momencie kiedy kupujemy od nich żywiec - wyjaśnia Pawelczak.

- W zakładach mięsnych, w których ubija się miesięcznie kilka tysięcy sztuk trzody, roczny koszt wynikający z odprowadzania składek na na fundusz promocji to nawet kilkaset tysięcy złotych. Przy obecnej rentowności zakładów wynoszącej 1-2 proc. trudno pozwolić sobie na oddawanie lekką ręką tak potężnej kwoty i stwierdzenie: OK. Niech ci ludzie sobie tymi pieniędzmi zarządzają - argumentuje przedstawiciel Animeksu.

- Naszym zdaniem fundusz promocji ma promować samo mięso, jaki i jego przetwory. Takie działanie spowoduje „ssanie na zewnątrz", co przełoży się na to, że zakłady będą więcej kupować od rolników - dodaje rzecznik.

Zdaniem Andrzeja Pawelczaka nie oznacza to, że branża mięsna chce coś robić bez rolników. - Będziemy liczyć się z ich głosem - mówi rzecznik. - Naszym zdaniem w komisji zarządzającej pieniędzmi powinni zasiadać także rolnicy. Jednak to my płacimy składki od każdej ubitej sztuki, a w związku z tym powinniśmy mieć decydujący głos. Moim zdaniem, głosy powinny się rozkładać w stosunku 50+1 dla producentów, a pozostałą część mogą stanowić rolnicy, którzy będą podpowiadać np. na promocję jakich ras trzody należy przeznaczyć część funduszy promocyjnych - dodaje Pawelczak.

- Jeszcze raz powtórzę: nie może być tak, że my odkładamy pieniądze, a rolnicy mają przewagę w komisji i decydują, na co zostaną przeznaczone. A my nie mamy nic do powiedzenia - podsumowuje przedstawiciel Animeksu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • przedstawiciel branży 18-04-2008, 08:48:
Jak można "puszczać" w portalu wypowiedz i informacje zrobioną przed dwoma tygodniami w sprawie, ktora zyje juz innym, na szczście dla branży, pozytywnym torem!!!
  • JW 18-04-2008, 08:07:
Rozmawiałem z Panem Andrzejem Pawelczakiem przed chwilą. Ta wypowiedź była udzielona przed tygodniem, przed zawarciem porozumienia. Jest nieaktualna.
  • Adam 18-04-2008, 07:38:
Jak tylko polscy producenci i przetwórcy dogadali się, to już komuś przeszkadza.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH