Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ardanowski: Przygotowujemy kanon kuchni polskiej. Będzie oparty na mięsie

W sytuacji nadmiaru żywności, trudno jest przekonać konsumentów do zakupu konkretnego produktu. Wiele, zwłaszcza młodych osób uważa, że mięso jest "passe", a tymczasem jest ono mocno wpisane w polskie tradycje kulinarne - powiedział minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski.

Ardanowski: Przygotowujemy kanon kuchni polskiej. Będzie oparty na mięsie
fot. shutterstock

Na spotkaniu w środę branży mięsnej z mediami "Wielkanoc - Mięsne Święta - Polska Tradycja", zorganizowanym przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, minister poinformował, że niedługo zostanie opublikowany "kanon narodowej kuchni polskiej", w którym znajdą się przepisy głównie oparte na mięsie. Będzie to dodatkowy argument do promocji polskiego mięsa - dodał.

Żywność, w tym mięso, może stać się polską specjalnością narodową, ale ważne jest takie wykorzystanie tego potencjału, by służył zwiększeniu dochodów mieszkańców wsi i innym uczestnikom łańcucha od pola do stołu - zaznaczył Ardanowski.

- Dla wielu ludzi to niejedzenie mięsa staje się dziś synonimem dobrej jakości życia. Ja do nich nie należę. Chciałbym żebyśmy wspólnie starali się dużo lepiej promować wartości odżywcze i kulinarne polskiego mięsa, żeby przekonać tych, którzy mają wątpliwości, że mięso nie jest passe, a jest pełnowartościowym znakomitym składnikiem diety, mocno wpisanym w naszą tradycję kulinarną - dodał.

Zdaniem szefa resortu rolnictwa, bardzo istotne jest budowanie świadomości konsumenta, bo to on musi kupić dany produkt. A z tej końcowej ceny, którą zapłaci konsument, wszyscy - producent - przetwórca - handel - dystrybucja, muszą mieć kawałek "tortu" dla siebie. Podkreślił, że podział musi być sprawiedliwy, a na razie go nie ma. Jeżeli tak się nie stanie, to będą napięcia społeczne i wzajemne pretensje.

W sytuacji nadwyżki żywności na świecie, Polska musi znaleźć swoje miejsce m.in. poprzez umiejętną promocję. Jest to tym bardziej ważne, że pojawiają się coraz to nowi, wielcy producenci, którzy często mają niższe koszty produkcji, chociażby ze względu na warunki klimatyczne. Dlatego trzeba szukać takiego rozwoju, który pozwoli na konkurowanie z innymi producentami.

W opinii Ardanowskiego w Polsce będą się utrzymywały dwa kierunki produkcji zwierzęcej - produkcja na dużą skalę, skoncentrowana, z wykorzystaniem nowinek żywieniowych i dotyczących przetwarzania, głównie przeznaczona na eksport oraz produkcja w oparciu o tradycyjny chów, bardziej ekstensywny, wykorzystujący rodzime pasze i te produkty będą trafiać raczej na rynek lokalny.

więcej informacji:

Jan Krzysztof Ardanowski RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    MRiRW RSS ALERT    /    nielegalny ubój RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Dorota 2019-04-12 12:33:04
    Masakra...
  • joł 2019-04-17 12:40:31
    To chyba oczywiste. Ma być oparty na ziemniakach i hummusie?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.