Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Artur Branicki, dyrektor ZM Górzyca - pełny wywiad

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-08-2015, 13:50
Artur Branicki, dyrektor ZM Górzyca - pełny wywiad
(fot. mat.pras.)

O trendach w handlu mięsem i wędlinami, rozwoju sieci sklepów oraz zmianach zachowań konsumentów - rozmawiamy z Arturem Branickim, dyrektorem Zakładów Mięsnych Górzyca.

- Jakie trendy najmocniej wpływają na handel mięsem i wędlinami?

Od jakiegoś czasu widzimy stopniowe odwrócenie się klientów od robienia zakupów produktów wędliniarskich w hipermarketach na korzyść wyspecjalizowanych sklepów mięsnych. Obserwujemy również wyraźny wzrost świadomości konsumenckiej na jakość oferowanego asortymentu i choć w dużych sklepach spożywczych dokonują oni nadal sporej części zakupów to myślę, że śmiało, możemy mówić o silnym trendzie ukierunkowanym na rozmyślny zakup mięsa i wędlin w mniejszych sklepach. 

- Skąd ta zmiana?

Z pewnością nie bez znaczenia są licznie emitowane programy kulinarne, propagowanie kuchni sezonowej czy wypowiedzi popularnych światowych kucharzy zachęcające do zapoznania się z ofertą lokalnego dostawcy mięsa, owoców i warzyw, czy ryb. Sieci sklepów mięsnych zapewniają klientom również poczucie bezpieczeństwa. Wpływa na to indywidualna obsługa, wzmocniona poprzez częste kontakty więź, jaka zachodzi między sprzedawcą a odbiorcą oraz znajomość oferowanych produktów. Do tego dochodzi znajomość klienta i jego potrzeb a także status lokalnego, małego producenta, który nie może pozwolić sobie na utratę zaufania i tym bardziej zwraca uwagę na jakość prezentowanej oferty.

Czy trendy takie jak "smart shopping" czy nacisk na "wygodę, szybkość i łatwość zakupów" są mocno odczuwalne w handlu produktami mięsnymi?

Tak, jest to odczuwalne. Dzisiejsze tempo życia stawia przed naszą branżą nowe wymagania. Obecnie klient chce zrobić zakupy szybko, sprawnie, ale bez utraty jakości oferowanego towaru.

Konsument wchodząc do sklepu chce kupić nie tylko kawałek mięsa, chce otrzymać również gotowy półprodukt w postaci jednakowo rozbitych kotletów czy świeżo zmielonych wybranych elementów mięsa. Wszystko zapakowane próżniowo, aby nie straciło na jakości i było gotowe do przygotowania posiłku. Klient wchodząc do sklepu mięsnego oczekuje często gotowego pomysłu i co za tym idzie możliwości zakupu potrzebnych do przygotowania dania przypraw oraz dodatków w postaci świeżych surówek, marynowanych przetworów czy konfitur do mięs i wędlin.

- Jakie są obecnie nastroje konsumentów wędlin?

Z naszych obserwacji wynika, że klient jeszcze bardziej niż w latach poprzednich stawia na jakość kupowanych wyrobów. Oczywiście cena jest nadal ważnym czynnikiem, w dużej mierze decydującym o zakupie, ale nie jest już głównym i jedynym powodem zakupów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH