REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badania jakościowe nadal pomocne dla producentów mięsa i wędlin

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2012, 11:00

Firma Regis cały czas monitoruje rynek przetwórstwa mięsnego i analizuje trendy dla swoich klientów. Jedną z form czerpania wiedzy są badania jakościowe, które są coraz bardziej popularne w tej branży.

REKLAMA

Grupy fokusowe to jedna ze starszych metod badań konsumenckich, należąca do grupy badań jakościowych, które pozwalają na zrozumienie i poznanie postępowania konsumenta. - Czerpią z połączenia wielu nauk społecznych takich jak: psychologia, socjologia czy antropologia kulturowa. Wymagają od badacza dużego doświadczenia i ogromnej dojrzałości, znajomości przedmiotu oraz dyscypliny metodologicznej - mówi Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.

Badania te nie mówią nam wprost co mamy robić... nasuwa się wówczas pytanie „to po co je mamy przeprowadzać - tracąc czas i pieniądze?". - Amerykański menedżer branży motoryzacyjnej Lee Iacocca wyraził nawet opinię, że żadna z fokusowych grup nie powiedziała mu by skonstruować mini-vana! Faktem jest, że grupy fokusowe to jedna z najbardziej zużytych i nadużywanych metod badawczych, ale w dalszym ciągu wnosząca dużo wiedzy. Błędem byłoby jednak podejmowanie decyzji tylko i wyłącznie na podstawie tego rodzaju badania - tłumaczy Nowak.

- Może nie we wszystkim i nie zawsze zalecany jest umiar, natomiast z pewnością w negatywnych ocenach tej metodologii tak, bo ta, jak każda ma swoje plusy i minusy - dodaje.

Największy atut tych badań to bezpośrednie spotkania z konsumentami/klientami, mamy okazję poznać ich bliżej, możemy na podstawie ich dyskusji i wniosków z niej, utwierdzić się lub podważyć rozumienie przez nas danego tematu. Z drugiej strony, większość decyzji jest podejmowana intuicyjnie, poza świadomością, dlatego nawet najlepiej skonstruowany kwestionariusz z dokładnie przemyślanymi pytaniami nie jest w stanie oddać istoty problemu. Otwarta dyskusja, bez presji postawionego pytania wprost sprzyja otwarciu się grupy.

Nową jakość w badania fokusowe i otwarty kontakt wniosła komunikacja sieciowa - jednak nie każda dyskusja i nie ze wszystkimi grupami może być w ten sposób przeprowadzona. Zazwyczaj fokusy są początkiem większego projektu. Gdy mamy poprawnie zdefiniowany cel projektu biznesowego, pod który został zaprojektowany proces badawczy celem zebrania danych do podjęcia decyzji, to jedną z efektywnych metod może być właśnie fokus.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH