Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BBS: mieszkańcy Łódzkiego najchętniej jedzą drób, szynkę i polędwicę

  • Autor: Polska
  • Data: 26-06-2008, 14:57

Najczęściej sięgamy po drób, szynkę i polędwicę w firmowych sklepach. Wędliny i mięsa, by skusiły klientów, muszą być smaczne, o atrakcyjnym wyglądzie, ale niezbyt drogie. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą BBS Obserwator na zlecenie producentów mięsnych z województwa łódzkiego - pisze Polska The Times.

Wyniki ankiety mają dać producentom i sprzedawcom wędlin odpowiedź na pytanie, czy klienci akceptują ich ceny i jakość wyrobów. Zdaniem ekspertów polski rynek mięsa i wędlin wart jest rocznie ponad 51 mld zł.

Najczęściej kupujemy wyroby Grupy Sokołów (woj. podlaskie), Morlin (woj. warmińsko-mazurskie), Krakusa (Grupa Animex), a także lokalnych producentów. Dla co dziesiątego mieszkańca woj. łódzkiego najsmaczniejsze są wyroby z Pabianic, niewiele mniej osób wskazało na marki Sokołów i Krakus. Za najatrakcyjniejsze cenowo ankietowani uznali wyroby mniejszych firm: Kawiksu (gm. Widawa, pow. łaski), Zbyszko (Bedoń, pow. łódzki wschodni), Grota (Starowa Góra, pow. łódzki wschodni ) i Pamso. Jeśli chodzi o wygląd, najlepiej wypadły wędliny dużych producentów: Sokołowa, Krakusa, Morlin i Pamso.

W koszyku statystycznego łodzianina znajdziemy drób, szynkę i polędwicę, które przeważnie kupuje przynajmniej raz w tygodniu. Rzadziej kupuje schab i kiełbasę. Na wędliny jednorazowo wydaje 32 zł, na mięso o 8 zł więcej. Konsumenci z Łódzkiego przeważnie zaopatrują się w firmowych sklepach producenta. Jednak co czwarty badany kupuje w sklepie mięsnym, który nie jest firmowany przez żadnego z wytwórców, a tylko co dziesiąty robi zakupy w markecie.

Przedstawiciele Pamso nie kryją satysfakcji, że ich wyroby zostały uznane za najsmaczniejsze. - W przypadku mięsa to smak okazał się głównym kryterium zakupu - podkreśla Maria Kolasa z agencji Toolbox, reprezentującej pabianickiego producenta. - Aż jedna trzecia badanych wykazała się znajomością pabianickiej marki. Rozwój sieci sklepów planują Zakłady Mięsne "Kawix". Obecnie sieć składa się ze stu sklepów, z których trzy czwarte znajduje się w regionie łódzkim.

Bardzo dobrze w badaniach wypadła Grupa Sokołów SA (Sokołów Podlaski), która na terenie całego kraju posiada siedem zakładów produkcyjnych i zatrudnia aż 5,5 tys. osób. Dla Jerzego Majchrzaka, rzecznika firmy, jej wysoka pozycja w badaniach to efekt wielu lat inwestowania w kampanie reklamowe, sponsoring i degustacje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • superbazas 08-02-2011, 01:52:
SPv8Yw poexali superbaza poshla
  • OLCBSHUVjcvwOA 09-01-2010, 19:30:
comment2,
  • JJNbnSmQzVJPnFZqmr 31-12-2009, 07:07:
comment4,

Zobacz wszystkie komentarze (11)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH