Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Będą walczyć o wizerunek wieprzowiny

Związek Polskie Mięso podjął walkę z negatywnym wizerunkiem mięsa czerwonego. Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” przywraca pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziała krzywdzącym opiniom nt. tego mięsa, których szczególne nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

Będą walczyć o wizerunek wieprzowiny
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-12-2015, 15:03

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny, jest to kampania wizerunkowa dla mięsa czerwonego.

Ponadto, przy okazji wszelkich działań prowadzonych w ramach kampanii, ZPM ustosunkowuje się do komentarza WHO. Prof. Małgorzata  Kozłowska-Wojciechowska wskazuje na wyniki najnowszych badań, które potwierdzają wysokie wartości odżywcze wieprzowiny. - W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Stało się tak w wyniku pracy hodowców, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów przez przetwórców - przekonuje.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 roku wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w Polsce - 1,2 mln ton. Według danych GUS w 2014 roku statystyczny Polak zjadał rocznie około 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Mimo dużej popularności wieprzowiny w Polsce, jej ogólne postrzeganie przez konsumentów nie było dotąd dobre. Przez lata traktowana jako mięso tłuste i ubogie w wartości odżywcze, a wręcz ,,niezdrowe”. Wyniki najnowszych badań naukowych wskazują jednak, że wartości charakteryzujące wieprzowinę pod względem odżywczym prezentowane dotychczas są już nieaktualne. Autorzy badań podkreślają, że mięso wieprzowe powinno zająć ważne miejsce w codziennej diecie.

Przytoczone opracowanie wykazuje, że kaloryczność wieprzowiny znacznie spadła na przestrzeni ostatnich 20 lat. Głównym powodem jest ograniczenie ilości tłuszczu śródmięśniowego oraz ilości i grubości słoniny w wieprzowinie, czego efektem jest właściwa dla tego mięsa różowoczerwona barwa oraz wyważona kruchość i soczystość tego mięsa.

Wieprzowina charakteryzuje się korzystniejszym niż kiedyś profilem kwasów tłuszczowych: ma niższą zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych (tzw. „złego” tłuszczu) i wyższą zawartość kwasów tłuszczowych wielonienasyconych (tzw. „dobrego” tłuszczu). Poprawiła się również proporcja kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3, a zawartość cholesterolu znacznie się zmniejszyła. Wieprzowina ma też mniej sodu, niż dotychczas sądzono, a więcej witamin: B1 i B6 oraz E. Ma też sporo dobrze przyswajalnego żelaza.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska RSS ALERT    /    WHO RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • RSD 2015-12-07 11:11:17
    Opinia o polskim mięsie u największego konsumenta wieprzowiny na świecie - czyli w Chinach jest bardzo dobra. Problem raczej polega na tym, że dziś nie wolno wyeksportować nawet 1 kg wieprzowiny do Chin.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.122.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.