REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Będą walczyć o wizerunek wieprzowiny

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2015, 15:03
Będą walczyć o wizerunek wieprzowiny

Związek Polskie Mięso podjął walkę z negatywnym wizerunkiem mięsa czerwonego. Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” przywraca pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziała krzywdzącym opiniom nt. tego mięsa, których szczególne nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

REKLAMA

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny, jest to kampania wizerunkowa dla mięsa czerwonego.

Ponadto, przy okazji wszelkich działań prowadzonych w ramach kampanii, ZPM ustosunkowuje się do komentarza WHO. Prof. Małgorzata  Kozłowska-Wojciechowska wskazuje na wyniki najnowszych badań, które potwierdzają wysokie wartości odżywcze wieprzowiny. - W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Stało się tak w wyniku pracy hodowców, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów przez przetwórców - przekonuje.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 roku wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w Polsce - 1,2 mln ton. Według danych GUS w 2014 roku statystyczny Polak zjadał rocznie około 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Mimo dużej popularności wieprzowiny w Polsce, jej ogólne postrzeganie przez konsumentów nie było dotąd dobre. Przez lata traktowana jako mięso tłuste i ubogie w wartości odżywcze, a wręcz ,,niezdrowe”. Wyniki najnowszych badań naukowych wskazują jednak, że wartości charakteryzujące wieprzowinę pod względem odżywczym prezentowane dotychczas są już nieaktualne. Autorzy badań podkreślają, że mięso wieprzowe powinno zająć ważne miejsce w codziennej diecie.

Przytoczone opracowanie wykazuje, że kaloryczność wieprzowiny znacznie spadła na przestrzeni ostatnich 20 lat. Głównym powodem jest ograniczenie ilości tłuszczu śródmięśniowego oraz ilości i grubości słoniny w wieprzowinie, czego efektem jest właściwa dla tego mięsa różowoczerwona barwa oraz wyważona kruchość i soczystość tego mięsa.

Wieprzowina charakteryzuje się korzystniejszym niż kiedyś profilem kwasów tłuszczowych: ma niższą zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych (tzw. „złego” tłuszczu) i wyższą zawartość kwasów tłuszczowych wielonienasyconych (tzw. „dobrego” tłuszczu). Poprawiła się również proporcja kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3, a zawartość cholesterolu znacznie się zmniejszyła. Wieprzowina ma też mniej sodu, niż dotychczas sądzono, a więcej witamin: B1 i B6 oraz E. Ma też sporo dobrze przyswajalnego żelaza.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 07-12-2015, 11:11:
Opinia o polskim mięsie u największego konsumenta wieprzowiny na świecie - czyli w Chinach jest bardzo dobra. Problem raczej polega na tym, że dziś nie wolno wyeksportować nawet 1 kg wieprzowiny do Chin.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH