REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Beef-San: gorsze wyniki zmienią strategię firmy

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2008, 10:38
Beef-San: gorsze wyniki zmienią strategię firmy

Grupa kapitałowa Beef-San Zakłady Mięsne SA osiągnęła w I kwartale 2008 r. stratę w wysokości 1,02 mln zł. Przyczyną są m.in. niższe marże, duża konkurencja na rynku oraz duże straty ubojni Kruta Slezko. Z tego powodu zarząd grupy rozważa nawet wstrzymanie działalności ubojni.

REKLAMA

- Gorsze wyniki pierwszego kwartału są odbiciem sytuacji panującej w całym przemyśle mięsnym. Długotrwałe zamkniecie rynku ukraińskiego i rosyjskiego spowodowało nasilającą się konkurencję na rynku w Polsce, dodatkowo wzmocnioną spadającym kursem euro ograniczającym eksport. Wyższa konkurencja na rynku wewnętrznym oraz stale rosnąca pozycja dużych sieci handlowych wymusiły konieczność zwiększenia wydatków na reklamę, promocję i inne koszty związane z obsługa sprzedaży - podkreśla Jerzy Biel, prezes grupy.

W I kwartale przychody spółki wyniosły 65,97 mln zł. Były wyższe niż w analogicznym okresie 2007 r. o 3,5 proc., jednak w porównaniu z IV kwartałem 2007 r. spadły o 10,65 proc.

Osiągane w I kwartale 2008r marże na sprzedaży były dużo niższe od uzyskiwanych w I kwartale 2007 roku.

- Mimo zwiększenia ilości sprzedaży oraz niższych cen zakupu surowca nie udało się utrzymać poziomu marży osiągniętej w I kw. 2007 roku. Zasadniczy spadek realizowanych cen sprzedaży wynikał z dużej konkurencji na rynku polskim w szczególności w zakresie rynku mięsa wieprzowego - tłumaczy zarząd grupy.

Aby zwiększyć marże, Beef-San planuje zmianę struktury sprzedaży. Stawiać będzie na produkty przetworzone. Spółka do końca 2008 r. chce zwiększyć sprzedaż wędlin do 1,5 tys. ton na miesiąc, a do końca 2009 r. - 2 tys. t/mies. Będzie też rósł udział wędlin z wyższej półki.

Beef-San zwiększy udział sprzedaży wyrobów w kanale dystrybucji własnej, Chce także zwiększyć udział swoich produktów w hiper- i supermarketach. W ramach projektu szybka paczka, spółka będzie wdrażać program sprzedaży bezpośrednio do sklepów.

Firmę dotknął także wzrost kosztów w zakresie wynagrodzeń, energii, kosztów transportu i zużycia materiałów. Na słabsze wyniki wpłynęły również gorsze od oczekiwanych wyniki na działalności ubojni Kruta. W zaiązku z tym zarzad Beef-San „rozważa czasowe ograniczenie wielkości ubojów, lub całkowite wstrzymanie prowadzenia działalności ubojowej przez Krutę" - czytamy w komunikacie spółki.

Aby zmniejszyć koszty rozbiorów oraz sprzedaży, Beef-San będzie stawiać na mięso handlowe. Jednocześnie obsługa własnej dystrybucji i klientów będzie sięgać 100 km. W zakresie mięsa produkcyjnego planowane jest zwiększenie rozbiorów pod potrzeby produkcyjne Mysław. Beef-San zmniejszy jednocześnie liczbę innych klientów i ograniczy obsługę do promienia 200 km od zakładu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dragon113 09-03-2009, 08:59:
Tak to jest jak się przyjmuje strategię działania "zza biurka". Jeżeli ktoś nie zna całego rynku mięsnego (najlepiej do szczebla detalu) w Polsce nie powinien brać się za strategię sprzedaży.
Śmieszą mnie takie sformuowania: "ograniczamy się obsługą do rynku lokalnego" lub "koncentrujemy się na dystrybucji nowoczesnej". Świadczy to tylko o tym iż spółka jest słabo zarządzana i ma słaby dział handlowy a jej zarząd nie ma pojęcia jak uderzyć w rynek. Przyszedł czas prawdy i albo się ma dział handlowy z prawdziwego zdarzenia albo rynek się z nami żegna.
Stawiam iż następni będą "Jandar" i "Dębica". Te ostatnie wkrótce uraczą "ciekawymi pomysłami" Opracowali "strategię" z firmą konsultingową która nie ma ŻADNEGO doświadczenia w branży mięsnej!!! Wynika z niej iż ... mają się wycofać z rynku hurtowego!!! Ha, ha życzę dalszych takich pomysłów....
  • ktoś. 24-07-2008, 09:30:
i zwolni dodatkowo 150 osób...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH