Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Belgian Pork Group: Nie stosujemy dumpingu cenowego wobec Polski

- Kiedy polscy klienci chcą kupić wieprzowinę w Belgii, witamy ich chętnie, ale nie jest tak że uprawiamy dumping. Ceny świń w Belgii nie były nigdy tak wysokie jak teraz. Obecnie obserwujemy jeden z najwyższych poziomów cen od 5-6 lat. Koszty pracy w Belgii od lat należą do najwyższych w Europie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Glenn Coolsaet, dyrektor handlowy BPG.

Belgian Pork Group: Nie stosujemy dumpingu cenowego wobec Polski
Fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 20-08-2019, 14:29

W ocenie dyrektora handlowego BPG głównym powodem importu wieprzowiny przez Polskę jest to, że Polska nie ma zbyt wiele stabilnego surowca u siebie.

- Zakłady mięsne chcą być pewne swoich dostawców i tego, że nie będzie żadnych problemów z surowcem. Przez ASF Polska musi importować więcej mięsa niż wcześniej. Kiedy polscy klienci chcą kupić wieprzowinę w Belgii, witamy ich chętnie, ale nie jest tak że uprawiamy dumping. Ceny świń w Belgii nie były nigdy tak wysokie jak teraz. Obecnie obserwujemy jeden z najwyższych poziomów cen od 5-6 lat. Koszty pracy w Belgii od lat należą do najwyższych w Europie. Stawka za godzinę pracy to ponad 30 euro. Widzimy krytyczne reakcje i to nie tylko w Polsce, ale w każdym kraju, który ma znaczącą własną produkcję. Pamiętajmy jednak, że np. Niemcy są dużym eksporterem wieprzowiny, ale i importerem. Podobnie Holandia. To oczywiste, że polscy konsumenci preferują swój produkt. Jednak jeśli wybiorą importowany to dajemy im najlepszą alternatywę - dodał Coolsaet.

Na koniec rozmowy Coolsaet wskazał, że spożycie mięsa w Belgii wynosi ok. 50 kg na osobę rocznie i od ok. 15 lat systematycznie spada.

- Nie sądzę żeby odpowiadali za to wegetarianie, bo ich odsetek nie rośnie. Przyczyną są zmiany nawyków konsumenckich. Po prostu nasze posiłki zawierają dziś mniej mięsa. Przyszłość to fleksitarianizm i podejście na zasadzie: mięso jest ok, ale nie muszę jeść go codziennie. Ale jeśli już jem chcę mieć dobrą jakość. Stąd popularność drogich restauracji serwujących dobre mięso, podobnie jak w Polsce. Konsumpcja mięsa jest dziś mniejsza, ale lepsza - podsumował.

Dyrektor handlu BPG przyznaje, że jego firma wiąże z polskim rynkiem duże nadzieje.

- Spożycie wieprzowiny w Polsce należy do najwyższych w Europie. Jesteśmy przekonani, że w Polsce jest rynek na produkty gotowane. Dlatego w przyszłości chcemy skontaktować się z zakładami produkującymi dania gotowe z mięsem, np. piekarniami, które produkują kanapki z kiełbasą. Cały czas szukamy nowych szans na zwiększenie wartości dodanej - dodał.

Dlaczego polskie zakłady mięsne tak chętnie sięgają po belgijskie półtusze? Jak tamtejsza branża odpowiada na zarzuty o dumping cenowy? Jak na belgijski przemysł mięsny wpłynęło pojawienie się ASF? Zapraszamy do lektury tekstu podsumowującego naszą wizytę w belgijskich zakładach wieprzowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Belgia RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wieprzowina 2019 RSS ALERT    /    Glen Coolsaet RSS ALERT    /    spożycie wieprzowiny RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT    /    dumping RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.