Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Belgian Pork Group: Pojawienie się ASF wymusiło zmianę naszej strategii

- Największe wzrosty generujemy obecnie w Azji Południowo-Wschodniej. Jednak wybuch ASF odciął nas od tych rynków, przez co musieliśmy zmienić naszą strategię. Ubijamy tyle samo co wcześniej, ale zmniejszyliśmy liczbę rozbiorów, a resztę staramy się sprzedawać jako tusze. Nie musimy więc martwić się o elementy, które trudno sprzedać w Europie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Glenn Coolsaet, dyrektor handlowy BPG.

Belgian Pork Group: Pojawienie się ASF wymusiło zmianę naszej strategii
Fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 02-08-2019, 13:55

Belgian Pork Group kupuje świnie bezpośrednio od farmerów - w 80 proc. z ferm położonych w promieniu 30 km od ubojni. Grupa współpracuje z 900 hodowcami, częściowo zorganizowanymi. Po fuzji z 2015 r. uzyskali oni 10 proc. udziałów w firmie i regularnie spotykają się z zarządem spółki w celu wymiany informacji na temat sytuacji rynkowej i planów na przyszłość.

Pod koniec 2018 r. BPG uruchomiła eksperymentalny program produkcji wieprzowiny bez użycia antybiotyków.

- Na razie program obejmuje 1000-1200 świń tygodniowo, które znajdują się na osobnych zamkniętych fermach. Jeśli świnia zachoruje, odsyłamy ją na inną fermę. Wierzymy, że produkcja bez antybiotyków to przyszłość. Inną rzeczą jest redukcja użycia antybiotyków w produkcji konwencjonalnej, co staramy się robić - dodał Coolaset.

Przedstawiciele firmy przyznali, że pojawienie się ASF w Belgii w 2018 roku nie pozostało bez wpływu na ich biznes.

- Spożycie mięsa w Europie mięsa nie rośnie, a na Zachodzie nawet spada. Natomiast kraje takie jak Polska cały czas jedzą dużo mięsa, co pozwala nam zachować balans. Największe wzrosty generujemy obecnie w Azji Południowo-Wschodniej. Jednak wybuch ASF odciął nas od tych rynków, przez co musieliśmy zmienić naszą strategię. Ubijamy tyle samo co wcześniej, ale zmniejszyliśmy liczbę rozbiorów, a resztę staramy się sprzedawać jako tusze. Nie musimy więc martwić się o elementy, które trudno sprzedać w Europie. Zmieniliśmy też oczekiwania wobec farmerów, ponieważ obecnie nie mamy popytu na bardziej tłuste świnie. Zmniejszył się także udział w naszym eksporcie produktów mrożonych na rzecz chłodzonych, które sprzedajemy w Europie - dodał Coolsaet.

Przedstawiciel BPG przyznał, że po wybuchu ASF spółka musiała dokonać korekcji cen skupu trzody.

- Był to trudny czas dla farmerów, ale rzeczywistość była jeszcze gorsza, bo nasze straty były jeszcze wyższe. Przez kilka miesięcy utrzymywaliśmy ceny skupu na niższym poziomie. Pojawiło się jednak ryzyko, że rolnicy zaczną sprzedawać świnie zagranicę. Tak więc żeby zatrzymać je w kraju musieliśmy zapłacić więcej rolnikom. To z kolei zmniejszyło nasza marżę i musieliśmy “zamrozić” planowaną inwestycję w nowy zakład rozbiorowy. Projekt będzie zrealizowany, ale póki co musimy dostosować się do realiów - dodał Coolsaet.

Dlaczego polskie zakłady mięsne tak chętnie sięgają po belgijskie półtusze? Jak tamtejsza branża odpowiada na zarzuty o dumping cenowy? Jak na belgijski przemysł mięsny wpłynęło pojawienie się ASF? Zapraszamy do lektury tekstu podsumowującego naszą wizytę w belgijskich zakładach wieprzowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Belgian Pork Group RSS ALERT    /    Belgia RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wieprzowina 2019 RSS ALERT    /    ASF w Belgii RSS ALERT    /    trzoda chlewna RSS ALERT    /    Glen Coolsaet RSS ALERT    /    hodowla trzody chlewnej RSS ALERT    /    antybiotyki w mięsie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.