Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Brak zaufania do łososia jest istotną barierą dla wzrostu spożycia tej ryby

- Nasze ostatnie badania konsumenckie faktycznie wykazały, że brak zaufania do łososia, jako zdrowej żywności, ale też wpływu jego hodowli na środowisko, są istotnymi barierami dla wzrostu konsumpcji na wielu naszych rynkach. Na szczęście dla nas jest to jedynie sygnał, że powinniśmy lepiej komunikować walory łososia Marine Harvest naszym klientom - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

Brak zaufania do łososia jest istotną barierą dla wzrostu spożycia tej ryby
John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 26-07-2018, 11:46

John-Paul McGinley wskazuje, że w przeciwieństwie do wielu innych dostawców Marine Harvest kontroluje cały łańcuch produkcji łososia.

- Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która posiada własną hodowlę, ale co bardziej istotne, jako jedyni na świecie, poszliśmy o krok dalej i produkujemy również karmę dla naszych łososi. Jesteśmy w pełni odpowiedzialni za produkt, który trafia na stoły naszych odbiorców, ale również za wpływ, jaki wywiera on na środowisko. Możemy zapewnić, że nasz produkt nie tylko nie zawiera antybiotyków, hormonów i sztucznych dodatków, ale też powstał w sposób zrównoważony, w poszanowaniu dla oceanu. Marine Harvest jest partnerem WWF, co może być dodatkową gwarancją tego stwierdzenia - mówi.

Dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe uważa, że wbrew spadającemu spożyciu ryb w Polsce, podstawy dla rybnego biznesu w Polsce i na świecie są mocne.

- Trendy makroekonomiczne dają nam powody do optymizmu. Dostarczamy produkt wpisujący się w megatrend zdrowego jedzenia. Polacy bogacą się, są w coraz większym stopniu zdolni do sięgania po alternatywne źródła białka. Konsumenci zaczynają ograniczać spożycie mięsa, co w naturalny sposób prowadzi ich do ryb. Uważam, że ryby mają wielką przyszłość także w Polsce - mówi.

McGinley jest zdania, że w długim okresie spożycie łososia wzrośnie.

- W ostatnich latach w Polsce mieliśmy do czynienia ze wzrostem cen z powodu inflacji oraz wysokich cen łososia. Są one wciąż bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli porównamy to z historycznymi poziomami sprzed kilku lat. Moim zdaniem jest to wynik dużego globalnego zapotrzebowania na tę rybę. Ludzie jedzą więcej łososia, produkcja i możliwości dystrybucyjne nie rosną tak szybko, więc cena rośnie. Te czynniki niewątpliwie wpłynęły negatywnie na lokalny popyt i poziom konsumpcji ryb na polskim rynku. Uważam jednak, że jest to zjawisko krótkoterminowe i w długim okresie spożycie łososia wzrośnie. Przyszłość dla polskiego biznesu rybnego jest jasna, ponieważ jesteśmy innowacyjni i konkurencyjni - dodaje.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marine Harvest RSS ALERT    /    Marine Harvest Central Europe RSS ALERT    /    John-Paul McGinley RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    ceny łososia RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT    /    hodowla łososia RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT

KOMENTARZE (19)

  • Konsument 2018-07-26 12:25:05
    Wiec są te antybiotyki czy nie? we wcześniejszym artykule o ucieczce z Mariny Harvest łososia z chille czytamy: "Wraz z setkami tysięcy łososi, do morza trafiły "groźne antybiotyki". Chilijskie władze informują, że antybiotyki podawane łososiom są groźne dla ludzi". A tu czytam : "Możemy zapewnić, że nasz produkt nie tylko nie zawiera antybiotyków, hormonów i sztucznych dodatków, ale też powstał w sposób zrównoważony, w poszanowaniu dla oceanu" Wiec jak jest , redakcjo ?
  • Redakcja 2018-07-26 13:00:35
    Do @Konsument: Mamy do czynienia ze stanowiskiem dwóch stron sporu. Marine Harvest uważa, że antybiotyków nie stosuje, natomiast chilijska agencja rządowa uważa, że antybiotyk łososiom podawano. Jaka jest prawda? Dowiemy się zapewne w wyniku postępowania, które toczy się w tej sprawie w Chile. O jego wyniku z pewnością poinformujemy. Pozdrawiamy, Redakcja Portalspozywczy.pl
  • ab 2018-07-27 08:34:04
    Nie podzielam optymizmu Pana dyrektora na temat powrotu klientów do łososia.
  • TAK 2018-07-27 09:35:47
    Przetwórstwo łososia wyróżnia się tym spośród innych branż spożywczych, że wymaga użycia ogromnej ilości chemii do higieny w zakładzie. Nigdzie nie trzeba "lać" tyle dezynekantów co przy łososiu. Po prostu taki syf przyjeżdża z surową rybą do zakładu, że codziennie trzeba się z tym ostro bić :)
  • anonim 2018-07-27 09:36:36
    a nie inflacja rzędu 75% od 2015 roku?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.