Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża drobiarska będzie chronić swój wizerunek

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KRD
  • Data: 12-01-2015, 13:36
Branża drobiarska będzie chronić swój wizerunek

W ostatnich latach obserwujemy eskalację publikacji w mediach, które mocno zniechęcają do kupowania i konsumpcji mięsa, w tym drobiu oraz jego przetworów. Część z nich jest usprawiedliwiona i oparta na rzetelnych informacjach. Część jednak, w tym najgłośniejsze, bazują na wybiórczych faktach, popartych dowolną, daleko idącą ich interpretacją, prowadzącą do błędnych wniosków - oceniają eksperci Krajowej Rady Drobiarstwa.

Afera solna czy antybiotykowa odbiły się dużym echem i wywołały sporą burzę wokół polskiego mięsa. - Naganne praktyki producentów należy piętnować. Zależy nam jednak na tym, aby relacjonujący te wydarzenia dziennikarze byli rzetelni, dociekliwi, pokazywali skalę problemu i dali się wypowiedzieć również tym, którzy tych praktyk nie stosują, a są w zdecydowanej większości. Zdarza się, że „afera" mająca lokalny zasięg lub znikomą szkodliwość trafia do mediów ogólnopolskich i staje się sensacyjnym newsem. W efekcie następuje spadek zaufania konsumentów do całej branży i jej produktów, a co za tym idzie spadek popytu - wyjaśnia KRD.

Dążąc do regulacji rynek powoduje spadki cen, co prowadzi do redukcji i tak niskich marż producentów, tworząc zagrożenie upadłości. - W 2014 roku zidentyfikowano mniejszą liczbę sytuacji kryzysowych dotyczących branży drobiarskiej. Przyczyny tej redukcji są różnorodne: z jednej strony uwaga opinii publicznej skoncentrowana była na wydarzeniach dotyczących embarga rosyjskiego oraz afrykańskiego pomoru świń (ASF), z drugiej uruchomiliśmy zewnętrzne biuro prasowe śledzące publikacje i pilnie reagujące na zalążki kryzysów medialnych - wskazują przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa.

Organizacja zrzeszająca blisko 70 podmiotów związanych z produkcją i przetwórstwem drobiu chce stanowić rodzaj tarczy ochronnej przy nieuzasadnionych atakach na branżę. Ponieważ każdy atak nawet na pojedynczego producenta potencjalnie prowadzi do spadku zaufania rynku w stosunku do całej branży, KRD, reprezentując znacznie większy zasięg niż każdy z producentów osobno, jest w stanie skoordynować działania, maksymalizując ich efektywność na poziomie krajowym.

- Dlatego też w 2014 roku rozpoczęliśmy projekt ochrony wizerunku branży drobiarskiej. Została wypracowana strategia komunikacji kryzysowej oraz opracowano i przetestowano dokumenty i procedury pozwalające na szybką reakcję branży w sytuacji zagrożenia - komentuje Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD.

Obecnie organizacja szuka agencji, która od połowy lutego, przez 12 miesięcy podejmie się doprowadzenia do znacznej redukcji nierzetelnych, krzywdzących dla branży drobiarskiej publikacji w mediach. Budżet KRD na ten cel wynosi 160 tys. zł. brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 12-01-2015, 15:08:
Jako nie specjalista, chciałem zapytać dlaczego w kurnikach nie stosuje się naturalnego światła do oświetlenia? Ja jako istota żyjąca jak długo przebywam w oświetleniu sztucznym to źle się czuje, może kuraki mają podobnie? A do tego koszty mniejsze, o co w tym chodzi, czy to jest po prostu pewne nie dopatrzenie?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH