REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża drobiarska będzie chronić swój wizerunek

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KRD
  • Data: 12-01-2015, 13:36
Branża drobiarska będzie chronić swój wizerunek

W ostatnich latach obserwujemy eskalację publikacji w mediach, które mocno zniechęcają do kupowania i konsumpcji mięsa, w tym drobiu oraz jego przetworów. Część z nich jest usprawiedliwiona i oparta na rzetelnych informacjach. Część jednak, w tym najgłośniejsze, bazują na wybiórczych faktach, popartych dowolną, daleko idącą ich interpretacją, prowadzącą do błędnych wniosków - oceniają eksperci Krajowej Rady Drobiarstwa.

REKLAMA

Afera solna czy antybiotykowa odbiły się dużym echem i wywołały sporą burzę wokół polskiego mięsa. - Naganne praktyki producentów należy piętnować. Zależy nam jednak na tym, aby relacjonujący te wydarzenia dziennikarze byli rzetelni, dociekliwi, pokazywali skalę problemu i dali się wypowiedzieć również tym, którzy tych praktyk nie stosują, a są w zdecydowanej większości. Zdarza się, że „afera" mająca lokalny zasięg lub znikomą szkodliwość trafia do mediów ogólnopolskich i staje się sensacyjnym newsem. W efekcie następuje spadek zaufania konsumentów do całej branży i jej produktów, a co za tym idzie spadek popytu - wyjaśnia KRD.

Dążąc do regulacji rynek powoduje spadki cen, co prowadzi do redukcji i tak niskich marż producentów, tworząc zagrożenie upadłości. - W 2014 roku zidentyfikowano mniejszą liczbę sytuacji kryzysowych dotyczących branży drobiarskiej. Przyczyny tej redukcji są różnorodne: z jednej strony uwaga opinii publicznej skoncentrowana była na wydarzeniach dotyczących embarga rosyjskiego oraz afrykańskiego pomoru świń (ASF), z drugiej uruchomiliśmy zewnętrzne biuro prasowe śledzące publikacje i pilnie reagujące na zalążki kryzysów medialnych - wskazują przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa.

Organizacja zrzeszająca blisko 70 podmiotów związanych z produkcją i przetwórstwem drobiu chce stanowić rodzaj tarczy ochronnej przy nieuzasadnionych atakach na branżę. Ponieważ każdy atak nawet na pojedynczego producenta potencjalnie prowadzi do spadku zaufania rynku w stosunku do całej branży, KRD, reprezentując znacznie większy zasięg niż każdy z producentów osobno, jest w stanie skoordynować działania, maksymalizując ich efektywność na poziomie krajowym.

- Dlatego też w 2014 roku rozpoczęliśmy projekt ochrony wizerunku branży drobiarskiej. Została wypracowana strategia komunikacji kryzysowej oraz opracowano i przetestowano dokumenty i procedury pozwalające na szybką reakcję branży w sytuacji zagrożenia - komentuje Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD.

Obecnie organizacja szuka agencji, która od połowy lutego, przez 12 miesięcy podejmie się doprowadzenia do znacznej redukcji nierzetelnych, krzywdzących dla branży drobiarskiej publikacji w mediach. Budżet KRD na ten cel wynosi 160 tys. zł. brutto.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 12-01-2015, 15:08:
Jako nie specjalista, chciałem zapytać dlaczego w kurnikach nie stosuje się naturalnego światła do oświetlenia? Ja jako istota żyjąca jak długo przebywam w oświetleniu sztucznym to źle się czuje, może kuraki mają podobnie? A do tego koszty mniejsze, o co w tym chodzi, czy to jest po prostu pewne nie dopatrzenie?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH