Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża drobiarska nie zwalnia tempa

  • Autor: BGŻ BNP Paribas
  • Data: 14-10-2015, 11:46
Branża drobiarska nie zwalnia tempa
(fot. portalspozywczy.pl)

Jak podaje Komisji Europejskiej (KE) w najnowszym raporcie ”Short term outlook” unijna produkcja drobiu w I poł. 2015 r. produkcja zwiększyła się o 3,6 proc. w ujęciu rocznym, czyli rosła w takim samym tempie jak w 2014 r. - podają analitycy banku BGŻ BNP Paribas.

Wzrost napędzany jest przez nowe kraje członkowskie, gdzie w analizowanym okresie w br. odnotowano ponad 10-procentowe zwiększenie wolumenu produkcji drobiu. Polska w tym względzie wiodła prym z 12-procentowym tempem wzrostu.

W II poł. 2015 r., w ocenie ekspertów KE, możemy spodziewać się niewielkiego spowolnienia produkcji drobiu w UE do 2,6 proc. w ujęciu rocznym. Co ciekawe, jest to porównywalna dynamika do pozostałych segmentów mięsa, w tym wieprzowego i wołowego. Warto zaznaczyć, że drób jest drugim co do wielkości produkcji gatunkiem mięsa wytwarzanym na terenie UE. Stanowi on obecnie 58 proc. produkcji wieprzowiny.

W okresie pierwszych siedmiu miesięcy 2015 r. eksport mięsa drobiowego na rynki trzecie obniżył się o 0,8 proc. Z jednej strony coraz więcej zamówień na unijny surowiec pojawia się z Filipin, Beninu, Arabii Saudyjskiej oraz Ghany, z drugiej strony ważne dla rynku jest zaprzestanie sprzedaży surowca na rynek rosyjski. Ciekawe jest również zintensyfikowanie wysyłek mięsa drobiowego z Unii do Chin kosztem mniejszych zamówień pochodzących z Hongkongu. Podobne zmiany mają miejsce w eksporcie wieprzowiny. KE prognozuje niemniej przyspieszenie dynamiki eksportu w całym 2015 r. do 3,5 proc., tj. do poziomu 1,4 mln t. Będzie to możliwe za sprawą rosnącego popytu z rynków azjatyckich oraz afrykańskich.

Ważnym rynkiem zbytu mięsa drobiowego jest RPA. Pomimo nałożenia przez władze tego kraju ceł antydumpingowych na mięso drobiowe pochodzące z Holandii, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec, RPA jest nadal ważnym odbiorcą unijnego surowca. Warto na tym tle zaznaczyć, że niektóre polskie firmy ubiegają się obecnie o pozwolenie na sprzedaż swoich produktów drobiowych do RPA. Proces zatwierdzenia tych podmiotów przez odpowiednie władze RPA jeszcze trwa. Niemniej jest to ważny czynnik, który wspierałby wzrost polskiego eksportu mięsa drobiowego na rynki pozaunijne.

W okresie pierwszych siedmiu miesięcy 2015 r. odnotowaliśmy 0,3-procentowy wzrost importu mięsa drobiowego na rynek UE. Był on napędzany głównie przez zwiększenie sprzedaży mięsa z Tajlandii. Brazylia, kolejny ważny partner handlowy, wysłała w analizowanym okresie o 10 proc. mniej surowca do UE. Jest to związane intensyfikacją wymiany handlowej z innymi krajami pozaunijnymi oraz zwiększeniem popytu na drób na rynku krajowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.