Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża mięsna jest zadowolona z targów w Waszyngtonie

  • Autor: PAP
  • Data: 19-06-2012, 18:45

Branża mięsna reprezentowana przez Unię i Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego chwali udział w targach Fancy Food Show w Waszyngtonie. Ocenia, że promocja zwiększy zainteresowanie polskimi wyrobami. W ub.r. na ten rynek sprzedano 2 tys. ton żeberek wieprzowych.

Unia i Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) jest beneficjentem 2-letniego unijnego programu "Tradycja, jakość i europejski smak", którego budżet wynosi 3,5 mln euro. Program ten ma promować mięso z UE w Chinach, Wietnamie i w Stanach Zjednoczonych.

Działania UPEMI polegają więc nie tylko na organizowaniu udziału w imprezach targowych, ale także innych działaniach promocyjnych, takich jak ułatwianie kontaktów między przedsiębiorcami, a także reklama w miejscowych mediach i prasie specjalistycznej.

"W poniedziałek odbyłam rozmowy z dwoma stowarzyszeniami m.in. producentów produktów naturalnych" - powiedziała PAP dyrektor ds. projektów międzynarodowych UPEMI Agnieszka Różańska. Jak wyjaśniła, chodzi o nawiązywanie kontaktów, ale także o wymianę informacji dotyczących np. wymagań jakościowych obowiązujących w Polsce i w Stanach Zjednoczonych. Dodała, że rozmowy były bardzo konkretne. Zaplanowane są kolejne, z organizacjami producentów mięsa i przetwórcami - dodała.

Różańska zaznaczyła, że UPEMI tworzy własny system gwarantowanej jakości m.in. mięsa, który odpowiada wymogom USA. Stowarzyszenie chce także zebrać wszystkie normy, które należy spełnić przy eksporcie do USA, aby firmy miały pełną informację na temat możliwości sprzedaży na ten rynek.

"Najbardziej interesująca wydaje się możliwość sprzedaży wędlin, te jednak muszą nie tylko być wysokiej jakości, ale posiadać odpowiednio długi okres przydatności do spożycia" - wyjaśniła Różańska. Podkreśliła, że w przypadku sprzedaży produktów mięsnych trzeba działać kompleksowo, tj. prowadzić rozmowy handlowe oraz uzgadniać warunki tego handlu.

"Obecnie jest to tworzenie fundamentów, zanim pojawi się budowa - trochę to potrwa" - powiedziała. Oceniła, że rynek amerykański jest trudny, ale warto na nim zaistnieć.

Dyrektor poinformowała, że obecnie zajmuje się przygotowaniem kampanii promocyjnej na następne lata. "Chcemy kontynuować te działania, bo trzeba powtarzać pewne komunikaty, by dotarły do odbiorcy i dały konkretne efekty" - zaznaczyła Różańska. Nowa kampania ma być inna niż obecna, np. mięso będzie promowane na targach, które będą miały charakter bardziej biznesowy, a mniej konsumencki.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek (co się na niczym nie zna) 22-06-2012, 11:27:
Prawda jest trochę inna niż przedstawiono to w artykule. Pieniądze te (3,4 mln euro) są w większości marnotrawione! przykład? UPEMI już od 5-6 lat jeździ na targi do USA. Chyba w 2008 po raz pierwszy wyjechała wtedy na te targi delegacja UPEMI . Po 5 latach (i pięciu "wycieczkach") - wyeksportowano 2 tony żeberek!!!!! Fajne efekty jak na wydanie paru mln zł.!!!Eksport wyrobów mięsnych do USA nie zmienił się ani na jotę (jak dawniej prowadzi go tylko Animex i Sokołów). Ile mln jeszcze organizacje typu UPEMI muszą zmarnować (wydać na liczne osobowo delegację luźno związane z handlem i marketingiem w branży mięsnej) aby ktos zrozumiał iż branża mięsna ma inne zainteresowania niż śladowy eksport o USA?

PS. osobiście szlag mnie trafia iż nie mogę znaleźć ogólnodostępnych i protych opracowań na temat np. rynku Niemiec, Czech czy Węgier, gdzie eksport jest bardziej realny i opłacalny a takie UPEMI o lat organizuje sobie bezsensowne i bezproduktywne "wycieczki" po całym Świecie.
  • patriota 20-06-2012, 09:39:
Amerykanie starej daty znają jakość polskich szynek pod nazwą Krakus, polędwiczek konserwowowanych , kiełbas, między innymi dębowieckiej. W tamtym systemie bardzo potępianym w USA znano pretwórnię i bekoniarnię w Krotoszynie. Komu przeszkadzały te obiekty, po których nie ma dzisiaj śladu?
  • lola 20-06-2012, 09:32:
Warto, dobrze powiedziane. Szczególnie załodze z UPEMI.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH