Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża mięsna może pozwolić sobie na mniej fantazji w social mediach

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2018, 14:39
Branża mięsna może pozwolić sobie na mniej fantazji w social mediach
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

- Są branże, które ze względu na swoją specyfikę, wymuszają na osobach odpowiedzialnych za strategię i działania w mediach społecznościowych wychodzenie poza schematyczne działania. Jedną z takich branż jest bez wątpienia branża mięsna, która może pozwolić sobie na znacznie mniej komunikacyjnej fantazji. Marketingowcy nazywają takie branże branżami trudnymi albo wymagającymi - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik wskazuje, że social media, w zależności od kategorii produktowej oraz grupy odbiorców, zawsze pełniły i pełnią odmienne role w działaniach komunikacyjnych.

- Użytkownicy mediów społecznościowych lubią oglądać produkty takie jak biżuteria, ubrania czy elektronika. Nie bez przyczyny najpopularniejszymi kategoriami produktowymi na Facebooku są odzież i akcesoria, filmy i książki oraz sprzęt AGD/RTV. By przykuć wzrok i zdobyć serca konsumentów branża mięsna musi stawiać na unikalną komunikację, jednak by można było ją stworzyć niezbędny jest solidny research, jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań - dodaje.

Brand Manager Agencji Freebee nie ukrywa, że przed wejściem z komunikacją marki z branży mięsnej w media społecznościowe należy dobrze poznać dotychczasowe działania konkurencji.

- Działanie takie pomoże zorientować się które obszary i działania mają duży potencjał zasięgowy oraz w jaki sposób najlepiej angażować odbiorców, a jednocześnie pozwoli uniknąć popełnianych już wcześniej błędów. Po dokonaniu analizy działań konkurencji należy przygotować strategię i zestaw wartości, które marka mięsna chce przekazywać i za pomocą jakich narzędzi - mówi.

Ogrodnik wskazuje, że rola mediów społecznościowych w branży mięsnej jest tak samo istotna jak w przypadku całej branży spożywczej.

- Social media dają ogromne możliwości. Celem działań przy użyciu tego narzędzia nie jest sama konwersja, ale również budowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększanie rozpoznawalności marki na tle konkurencji. W Polsce branża mięsna nadal najczęściej do komunikacji swojej marki czy produktów wykorzystuje Facebooka. Instagram i YouTube są wykorzystywane przez marki w kontekście współpracy z influencerami, gdzie produkt jest elementem „posta” czy video, a nie jego głównym bohaterem - dodaje.

Ekspertka zauważa, że wykorzystanie wideo inaczej wygląda w przypadku marek z branży mięsnej, które stawiają na ekologiczną żywność.

- Nagrania wideo w ich przypadku mogą pełnić rolę edukacyjną. Za takimi markami często stoi szersza idea oraz wizja np. dbania o środowisko. Dobrze jest wtedy edukować oraz mówić o tym, jak marka może realnie wpływać na zmianę świata konsumenta. YouTube jest do tego idealnym narzędziem – warto, aby marki z branży mięsnej zaczęły z tego korzystać - dodaje.

Czy branży mięsnej wolno w mediach społecznościowych więcej czy mniej niż innym producentom żywności? Jakie sytuacje kryzysowe czekają na firmy mięsne w social media i jak ich uniknąć? Zapraszamy do lektury analizy w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.