Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża mięsna może skorzystać z mody na wegetarianizm

W dobie rosnącej świadomości konsumenckiej, wzrostu znaczenia dobrostanu zwierząt, mody na wegetarianizm producenci mięsa muszą dostosować swoje strategie do zmieniającej się rzeczywistości. Jakie działania mogą pomóc branży mięsnej w dotarciu do dzisiejszego konsumenta?

Branża mięsna może skorzystać z mody na wegetarianizm
fot. shutterstock

Dla dzisiejszego konsumenta coraz bardziej istotne są zagadnienia związane ze środowiskiem naturalnym i jego ochroną. Konsumenci posiadają coraz większą wiedzę na temat wpływu branży mięsnej na środowisko. Z drugiej strony konsumenci bombardowani są danymi dotyczącymi, zazwyczaj negatywnego, wpływu konsumpcji mięsa na zdrowie. 

Także internet zachęca do coraz częstszego stosowania zdrowszej alternatywy – diety bezmięsnej. Pozytywne przykłady alternatyw wobec produktów mięsnych są szeroko rozpowszechniane w mediach, przez co przyciągają konsumentów do stylu życia, który wydaje się (i wygląda) jak "czystszy".

Co ciekawe, główną motywacją do przejścia na dietę wegańską nie są już dziś, jak jeszcze do niedawna, kwestie związane z dobrostanem zwierząt. Zastąpiły je czynniki prozdrowotne.

Raport pt. "Globalne trendy branży mięsnej", przygotowany przez Bord Bia Insight Centre (komórkę Irlandzkiej Rady ds. Żywności - rządowej agencji zajmującej się promocją irlandzkiej żywności na całym świecie) zidentyfikował 6 trendów konsumenckich, które napędzają rynek żywności wegetariańskiej oraz sprzyjają ograniczaniu konsumpcji mięsa. W jaki sposób branża mięsna może wykorzystać te zjawiska i sprawić, aby zadziałały na jej korzyść?

Poniżej opisujemy pokrótce każdy z wyszczególnionych w raporcie trendów. Pełna wersja opracowania dostępna jest w naszej Strefie Premium.

Trend 1: Intensywny styl życia

Ponieważ nasz styl życia staje się coraz bardziej mobilny, wszyscy poszukujemy coraz lepszych sposobów zarządzania swoim życiem i czasem. Dlatego konsumenci będą szukać marek, które reagują na zmieniającą się rzeczywistość dostarczając rozwiązania produktowe zapewniające natychmiastową satysfakcję. 

Trend 2: Dzielenie się doświadczeniami

Kryzys ekonomiczny przypomniał ludziom, że należy cenić proste przyjemności życia - czerpać radość z spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz z innych działań, które nie wymagają wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy. Oznacza to format i rozmiar porcji dostosowany do grup i umożliwiający dzielenie się posiłkiem, różnorodny wybór i niestandardowe elementy, a także potrzebę bardziej wyszukanej oferty do konsumpcji poza domem.

Marki, które zapewnią łatwość dzielenia się poprzez zmianę wielkości porcji, dodanie opcji mieszania lub wprowadzanie innowacyjnych kształtów, staną się popularne i będą tworzyć wartość dla konsumentów. 

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    Bord Bia RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    trendy na rynku mięsa RSS ALERT    /    trendy 2018 RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    dieta wegetariańska RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.