Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża mięsna musi lepiej informować opinię publiczną o swoich zaletach

- Globalni producenci żywności przyjmują trend wegański jako "eleganckie rozwiązanie", które pozwala im korzystać z tanich surowców podnosząc jednocześnie cenę za swoje produkty - mówił Frederic Leroy, profesor nauk o żywności i biotechnolog Uniwersytetu Vrije w Brukseli podczas konferencji dla producentów mięsa czerwonego w Nowej Zelandii.

Branża mięsna musi lepiej informować opinię publiczną o swoich zaletach
fot. shutterstock

Autor: globalmeatnews.com
Data: 08-08-2019, 15:21

W ocenie Fredericka Leroy branża mięsna w większym stopniu musi informować opinię publiczną o swoich zaletach W jego ocenie mięso stało się dziś kozłem ofiarnym.

- Obawy przed mięsem związane z dobrostanem zwierząt, wpływem na organizm człowieka i kwestiami środowiskowymi są podgrzewane przez środki masowego przekazu. Przeciwko mięsu prowadzi się kampanie w sposób właściwy erze postprawdy, gdzie fakty i sensacyjne nagłówki są dobierane na bieżąco, aby przyciągnąć uwagę i wzbudzić emocje - dodał.

Leroy powiedział, że globalni producenci żywności przyjmują trend wegański jako "eleganckie rozwiązanie", które pozwala im korzystać z tanich surowców i pobierać wysokie ceny za swoje produkty.

Belg podał przykład margaryny, która wynaleziona jako tania alternatywa dla masła, z czasem zaczęła być pozycjonowana przez producentów jako jego nowoczesny i postępowy substytut, przez co jej sprzedaż wyprzedziła masło.

- Tę samą strategię marketingową stosuje się dzisiaj do substytutów mięsa, twierdząc, że wyglądają i smakują jak mięso, podczas gdy w praktyce są to produkty wysoko przetworzone - dodał.

Leroy skrytykował także postawę polityków, którzy "wskoczyli do antymięsnego wagonu" wysuwając propozycje podatków od mięsa i propagując ograniczanie jego spożycia.

- Jest to działanie nieuzasadnione. Skupienie się na mięsie w związku z jego wpływem na zmiany klimatu odwraca uwagę od prawdziwego problemu, jakim są paliwa kopalne, które są zdecydowanie największym źródłem gazów cieplarnianych. Nawet gdyby wszyscy mieszkańcy USA przeszli na wegetarianizm, zmniejszyłoby to emisję gazów cieplarnianych zaledwie o 2-6 proc., ale spowodowałoby znaczne niedobory żywieniowe - mówi.

Według Leroy ludzie jedzą mięso od 1,5 mln lat i nie przeżyliby bez rozwinięcia zdolności do jedzenia mięsa.

- W przeszłości mięso stanowiło nawet 68 proc. diety przeciętnego Amerykanina. Dziś stanowi 38 proc. średniej miesięcznej diety. (...) W gospodarkach wschodzących czerwone mięso i produkty mleczne wciąż są uważane za korzystne dla zdrowia i długowieczności - dodał.

Podsumowując, Frederick Leroy zaapelował aby społeczeństwo przestało obwiniać hodowców zwierząt, ponieważ mięso jest "zasadniczo korzystne". - Musimy mówić o nim z dumą i pokazać naukę, która się za nim kryje - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.226.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.