Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża mięsna nowocześniejsza od konsumenta

W branży mięsnej proste rezerwy służące do budowania przewag konkurencyjnych już się wyczerpały. Mamy nowoczesne zakłady. Stosujemy nowoczesne technologie. Generalnie nie odstajemy do standardów obowiązujących na zachodzie. - Teraz szukamy w zakładach drobnych rezerw, które tkwią w zarządzaniu, informatyce, logistyce i handlu - mówił Ryszard Smolarek, prezes ZM ŁMeat Łuków na panelu "Innowacyjność w branży mięsnej w sferze zarządzania, technologii i produktu".

Branża mięsna nowocześniejsza od konsumenta
Na pierwszym planie: Maciej Duda, prezes PKM Duda

Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak zauważył, że w Polsce są klienci, którzy będą kupowali tylko wyroby z segmentu economy. - Oni nie chcą słyszeć o wyrobach funkcjonalnych czy wędlinach klasy premium - wyjaśnił. Niestety, takich konsumentów jest coraz więcej. Branżę mięsną to martwi, bo im produkt mniej przetworzony, tym niższa marża. Ryszard Smolarek przyznał, że w 2010 r. polski konsument częściej niż rok temu sięgał po wyroby z niższej półki. - Pod względem sprzedaży ilościowej, zakłady mięsne nie notują dużych zmian. Pod względem wartościowym, widać spadki - powiedział prezes ZM Łmeat Łuków.

Problemem branży są także niewykorzystane moce produkcyjne. - Z tym branża będzie się jeszcze długo borykała - ocenił Maciej Duda, prezes PKM Duda. - To jedna z przyczyn niskiej marży, którą ogólnie branża osiąga. W innych krajach, dobrze rozwinięte firmy potrafią uzyskiwać znacznie wyższe marże niż w Polsce - zaznaczył. Dodał, że istotnym problemem, z którym przemysł mięsny musi się zmierzyć jest niskie pogłowie. - Mamy pogłowie trzody chlewnej na poziomie 14 mln sztuk. Sytuacja jest mocno niekorzystna, jeśli wziąć pod uwagę rosnące ceny pasz i zbóż. Nie wiadomo kiedy wzrosty się zatrzymają - zauważył prezes PKM Duda.

W tej chwili hodowcom jest ciężko. - Wszystko zmierza do tego, że bicie pogłowia, które rozpoczęło się w II połowie 2008 r., teraz będzie kontynuowane. Może spadek nie będzie dramatyczny, ale w Polsce potrzebujemy ok. 18 mln sztuk świń a nie 13 czy 14 mln. Niskie pogłowie to problem całej branży mięsnej - podkreślił Duda. - Im mniej pogłowia u polskich rolników, tym gorzej dla nas wszystkich. Jak sobie poradzić z tym problemem? Nie wiem. Pewnie bez działań wspierających rządu, bez unowocześnienia przepisów odnośnie budowy nowych ferm, będzie ciężko - dodał.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

DUDPolski Koncern Mięsny Duda SA

więcej informacji:

Ryszard Smolarek RSS ALERT    /    Maciej Duda RSS ALERT    /    Jacek Lewicki RSS ALERT    /    Zbigniew Nowak RSS ALERT    /    Janusz Rodziewicz RSS ALERT    /    Bogusław Barański RSS ALERT    /    Łmeat RSS ALERT    /    PKM Duda RSS ALERT    /    Drosed RSS ALERT    /    ZM Nowak sp. z o.o. RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP RSS ALERT    /    Klaster Polska Wędlina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • JACEK 2010-12-01 14:33:55
    Pan Duda strasznie bredzi-ma wolne moce nie wykorzystane bo rynek więcej nie wchłonie ,a chce więcej żywca na rynku.Ciągłe wywiady a pracy brak.Ja zmyśle ze jest mu potrzebna większa ilość dostawców do złupienia.
  • Wzruszony 2010-12-02 13:30:44
    Kto jest autorem tego tytułu? Co on ma oznaczać? Branża mięsna jest nowocześniejsza niż konsument??? Niestety branża mięsna musi się jeszcze dużo, dużo uczyć. Są oczywiście firmy, które rozumieją niektóre zagadnienia ale są to 0,001%

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.17.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.