Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża mięsna: Ruszył bój o na innowacje, co przy nasyconym rynku jest dużym wyzwaniem

Z obserwacji przedstawicieli firmy Libra Polska wynika, że jakość w obrębie jednego typu wędlin i wędzonek na rynku w ostatnich latach zaczyna się stabilizować. Znikają z półek sklepowych produkty wysokowydajne, a ich miejsce zajmują coraz częściej dobre jakościowo parówki, kiełbasy i szynki. O zmianie upodobań klientów świadczy także bardzo mocno rozwijająca się półka kabanosów i wędlin dojrzewających w niezliczonych odmianach smakowych. W całościowym ujęciu na rynku obserwuje się wiele nowości.

Branża mięsna: Ruszył bój o na innowacje, co przy nasyconym rynku jest dużym wyzwaniem
fot. shutterstock.com

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 27-04-2017, 13:13

Jak tłumaczy Dariusz Papież, kierownik działu technologii i nowych projektów Libra Polska Sp. z o.o., dzieje się tak dlatego, że duża grupa konsumentów poszukuje nowych ciekawych produktów, innych smaków, produktów z ograniczoną ilością dodatków E, bez alergenów, bardziej „tradycyjnych”.  Aby móc zaspokoić ten popyt zakłady mięsne i firmy przyprawowe cały czas pracują nad innowacyjnymi produktami, co przy tak nasyconym rynku wędlin jest dużym wyzwaniem.

- Bardzo mocno w ostatnim czasie rozwija się półka dań gotowych typu convenience food - w obszarze tym na popularności zyskuje np. sous vide. Wynika to z braku czasu na przygotowanie smacznych posiłków w domu. Klienci bardzo chętnie eksperymentują i chcą kupić kruche, dobrze przyprawione mięsne dania gotowe. Metoda sous vide jest bardzo prosta technologicznie co powoduje, że zakłady mięsne są mocno zainteresowane produkcją tego typu produktów. Dania tego typu oferowane na rynku można podzielić na dwie grupy smakowe: pierwsza - tradycyjna - gdzie dominuje pieprz, czosnek, ziele angielski czy liść laurowy. Druga - egzotyczna - gdzie dominują smaki słodkie, pikantne, korzenne – wymienia Marek Błaszczak, menadżer produktu, Libra Polska Sp. z o.o.

Dariusz Papież zauważa, że w kwestii przypraw niektórzy konsumenci częściej wybierają produkty z widocznymi cząstkami przypraw na przekroju wędliny, co może kojarzyć się np. z powrotem do tradycji, są tacy których przyciąga intrygujący smak np. dodatek papryki jalapeno, pieprzu zielonego czy trufli.

- Pewną grupę klientów interesują smaki czy potrawy nieco bardziej egzotyczne, pikantne, jednakże przy tej kategorii smak inspirowany np. daleko wschodnim nurtem, musi być nieco spolszczony i mimo wszystko dostosowany do naszych polskich gustów. W kwestii dodatków oczekiwanie jest przede wszystkim jedno - im mniej tym lepiej. Trend ten wynika głównie z powrotu do tradycji i zwiększającej się zamożności klientów. Konsumenci wolą kupić mniejszą ilość dobrego produktu, niż dużo niskiej jakości wędliny – dodaje kierownik działu technologii i nowych projektów Libra Polska.

Wymienione trendy wpływają na segment przypraw i dodatków i wręcz wyznaczają kierunki rozwoju firm przyprawowych. - Wiedząc, że konsumenci coraz częściej poszukują wyrobów bez lub z ograniczoną ilością dodatków E i bez alergenów opracowujemy coraz więcej receptur spełniających te kryteria, zarówno receptur na mieszanki przyprawowe, jaki i na dodatki funkcjonalne. Uczestnicząc w międzynarodowych targach obserwujemy zmieniający się rynek dodatków i przypraw. Coraz więcej dostawców oferuje już sól o obniżonej zawartości sodu, zamienniki glutaminianu sodu, czy preparaty przedłużające trwałość bez dodatku E. W Librze takie produkty również są dostępne. Analizujemy badania rynkowe szczególnie zagraniczne, wyciągamy wnioski i przygotowujemy produkty wyprzedzające nadchodzące do Polski trendy – zapewnia Dariusz Papież.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Libra Polska RSS ALERT    /    Dariusz Papież RSS ALERT    /    Marek Błaszczak RSS ALERT    /    mięso sous vide RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    rynek mięsa 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • czytelnik 2017-04-27 20:36:12
    mięso jest szkodliwe dla zdrowia, przyjdzie czas, że branża będzie płacić odszkodowanie jak branża tytoniowa na leczenie
  • czytelnik2 2017-04-28 06:55:28
    Proponuje zacząć leczenie od siebie i to od zaraz!!!
  • mięsiwy 2017-04-28 20:14:08
    To zależy kto w jakim punkcie siedzi. Lepiej dopracować swoje klasyki w zakładzie, a nie szukać wrażeń. Firmy przyprawowe wymyślają cuda urwane z choinki jeżeli nie mają u siebie solidnych śląskich, podwawelskich i innych toruńskich
  • kig 2017-05-02 15:04:44
    To nadal będdzie branża mięsna robić mięcho razem z budą skórą nogami i wsyzstkimi odpadami w ramach innowacyjnośći . Mięcho równa się RAK , więc z wasszego pseudo produktu zrezygnowaliśmy , trujcie się badziwiem sami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.