Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża mięsna straci, mleczna zyska na umowach handlowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-11-2016, 14:27
Branża mięsna straci, mleczna zyska na umowach handlowych
Fot. Fotolia

Nowa ocena skutków handlowych, opublikowana dzisiaj przez Komisję Europejską potwierdza negatywny wpływ, jaki przyszłe umowy handlowe mogą wywrzeć na sektor wołowiny, mięsa owiec, ryżu i drobiu w UE. Skutki dla sektora mleka będą korzystniejsze - powiedzieli przewodniczący Copa i Cogeca.

Zwrócili jednak uwagę na fakt, że badania te nie zawierają ogólnej oceny, gdyż nie objęto nimi głównych rodzajów produkcji z basenu Morza Śródziemnego, czyli wina, oliwy z oliwek, warzyw czy owoców, ani nie odniesiono się do pozataryfowych barier handlowych.

Reagując na gorąco, przewodniczący Copa Martin Merrild powiedział „Badania te stanowią potwierdzenie dla naszej opinii. Branża mięsna w UE może stracić na niektórych umowach handlowych jeśli nie zostaną nałożone konserwatywne kontyngenty taryfowe na pewne produkty. Odnosi się to przede wszystkim do południowoamerykańskiego bloku handlowego Mercosur. Naszym zdaniem potencjalny układ handlowy z Mercosurem może mocno uderzyć w unijne rolnictwo, a zwłaszcza w branżę wołową”.

- Ze względu na wybór metodologii tego badania wydaje mi się, że Komisja nie docenia w jak delikatnej sytuacja znajduje się branża wieprzowa i wołowa w UE. Należałoby przeprowadzić pogłębioną analizę obejmującą tusze i kawałki mięsa o różnej jakości, by opracować odpowiednią strategię dla unijnego mięsa i utrzymać potencjał produkcji - dodał.

Przewodniczący Cogeca Thomas Magnusson powiedział „Apelujemy o opracowanie sprawozdania obejmującego najważniejsze produkty z basenu Morza Śródziemnego, jak wino, oliwa z oliwek, warzywa i owoce. Jesteśmy przekonani, że można lepiej odnieść się wina i oliwy z oliwek w ramach przyszłej współpracy na obszarze Euromed. Co więcej, w sprawozdaniu tym nie wspomniano o pozataryfowych barierach handlowych. Naszym zdaniem, możemy wiele zyskać na eliminacji pozataryfowych barier handlowych i biurokracji w negocjacjach handlowych prowadzonych na przykład z USA. Gwoli przykładu, unijni producenci mleka również stają przed poważnymi przeszkodami związanymi z wprowadzeniem produktów mlecznych klasy A na rynek USA. Uważamy, że misje handlowe zorganizowane przez komisarza ds. rolnictwa, Phila Hogana, mają strategiczne znaczenie i zwiększają nasz potencjał handlowy. Już  pojawiają się ich pierwsze owoce”.

Podsumowując, pan Magnusson położył nacisk na znaczenie prostej, stabilnej i innowacyjnej wspólnej polityki rolnej (WPR) w przyszłości, korzystnej dla rolników, by UE mogła utrzymać swoją konkurencyjność na rynkach światowych i wytwarzać żywność dla rosnącej liczby ludności na świecie przy zużyciu mniejszej ilości zasobów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.