Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża produkcji wołowiny musi być transparentna

Wizerunek polskiej branży produkcji wołowiny, po ostatniej aferze znacząco ucierpiał na arenie międzynarodowej, a ceny w skupach nie wróciły jeszcze do poziomu sprzed tego wydarzenia. Dzisiaj, wszelkie wysiłki administracji i branży skupiają się na odbudowie wizerunku i zagwarantowaniu przejrzystości produkcji wołowiny w Polsce. Jak mówi Jerzy Wierzbicki - przedstawione przez nas postulaty, w rozmowach prowadzonych z innymi krajami, spotykają się z bardzo dobrym odbiorem i jesteśmy chwaleni za to, że skutecznie je realizujemy - czytamy na farmer.pl.

Branża produkcji wołowiny musi być transparentna
fot. za farmer.pl
  • Źródło www.farmer.pl

Autor: farmer.pl
Data: 13-03-2019, 19:00

Podczas dzisiejszej konferencji ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Pawła Niemczuka Głównego Lekarza Weterynarii, w której wzięli również udział przedstawiciele branży mięsa wołowego wskazano wyniki pokontrolne Głównego Inspektoratu Weterynarii oraz szereg działań naprawczych, które są aktualnie wdrażane. Jednocześnie w przyszłości mają wyeliminować podobne sytuacje.

Jacek Zarzecki reprezentujący Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz Radę Sektora Wołowiny ocenił, podczas spotkania z dziennikarzami, że branża jest bardzo zadowolona z działań podjętych przez ministra rolnictwa i Głównego Lekarza Weterynarii. - Dzisiaj mogę powiedzieć, że te nasze propozycje są w części realizowane, a w części jeszcze dyskutowane. Nie jest też tak, że liczymy tylko na to co zrobi ministerstwo czy weterynaria. Dlatego podczas pierwszego posiedzenia „Porozumienia Rolniczego” długo dyskutowano działania antykryzysowe i strategię sektora wołowiny oraz to, co należy zrobić, aby nie dopuścić w przyszłości do takich sytuacji.

W najbliższym czasie, jednym z elementów ochrony wizerunku polskiej wołowiny ma być zabezpieczenie środków z obu funduszy promocji – mleka i mięsa wołowego na działania antykryzysowe. - Chcemy przedstawić naszym kontrahentom zagranicznym i krajowym wszystkie działania, które zostały podjęte przez branżę i organy państwa. W ciągu dwóch tygodni ruszy kampania informacyjna w kraju. W drugim etapie, będzie ona prowadzona poza granicami Polski, w szczególności w tych krajach, do których mięso z tej ubojni trafiło. W szczególności będziemy uwzględniać tu Czechów i Słowaków, gdzie ta sytuacja jest najbardziej napięta. Dzisiaj widzimy, że takie sytuacje zdarzają się w całej Europie. Musimy o tym mówić otwarcie. Branża jest gotowa do samooczyszczenia, do mówienia o tym problemie i podejmowania konkretnych działań.

Z kolei Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego oraz przedstawiciel Rady Sektora Wołowiny zauważył, że inne kraje zaczynają przyjmować z aprobatą polskie działania naprawcze. – Działamy również w Federacji Związków Branżowych Producentów Rolnych przy COPA-COGECA i już na kilku spotkaniach miałem okazję rozmawiać o tych wydarzeniach z przedstawicielami organizacji rolniczych innych krajów. Oczekiwano od nas szybkich działań i reakcji na daną sytuację, która odbiła się szerokim echem w Unii Europejskiej, a same dyskusje na ten temat toczyły się 2-3 tygodnie w poszczególnych krajach. Przekazaliśmy im nasze 10 postulatów, złożone wcześniej do pana ministra Ardanowskiego, spotkało się to z bardzo dobrym odbiorem. Inne kraje pochwalają nas za to, że przedstawiliśmy takie propozycje i skutecznie je realizujemy – podkreślił Jerzy Wierzbicki.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.