Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spożywcza nie okazała się w pełni odporna na spowolnienie

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 04-05-2009, 06:28
Branża spożywcza nie okazała się w pełni odporna na spowolnienie

Wśród analityków i inwestorów panuje powszechne przekonanie, że branża spożywcza jest bezpieczną przystanią w czasach zawieruchy gospodarczej. Najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego o produkcji w I kwartale sugerują, że spowolnienie jednak odcisnęło piętno na przemyśle spożywczym. Na szczęście nie dotyczy to wszystkich sektorów - czytamy w Pulsie Biznesu.

Jak podaje "PB" okazuje się, że w I kwartale zmalała produkcja wielu ważnych produktów rolno-spożywczych, np. wieprzowiny (-11 proc. w porównaniu z I kw. 2008 r.), mięsa drobiowego (-6 proc.), czekolady i wyroby czekoladowych (-10), wódki (-7 proc.) czy piwa (-10). Wzrosła natomiast produkcja wołowiny (17 proc.), jogurtów (13 proc.), mąki (około 30 proc.) i makaronów (9 proc.). Na rynku nie brak więc firm, które nie tylko bronią się przed kryzysem, ale nawet wykorzystują go do rozwinięcia skrzydeł.

- Spodziewaliśmy się wzrostu produkcji makaronów w tym roku, bo ich konsumpcja w trudnych czasach z reguły rośnie. Wzrost sprzedaży dotyczy obecnie wszystkich rodzajów makaronów - mówi "PB" Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich.

Jego spółka po trudnym 2008 r. wraca do wysokiej formy. Zakłada aż 30-procentowy wzrost sprzedaży w tym roku.

Według "PB" firmy mięsne nie mają wielu powodów do radości. Na rynku brakuje wieprzowiny, a jej ceny osiągają rekordowe poziomy. Narzekać nie mogą jednak te zakłady mięsne, które oferują wołowinę. Jej produkcja w Polsce rośnie i są widoki na dalszy jej rozwój.

Co ciekawe, mimo odnotowanego przez GUS spadku produkcji wyrobów czekoladowych, analitycy patrzą na perspektywy producentów słodyczy z optymizmem.

- Firmy cukiernicze okażą się odporne na kryzys. Nawet w trudnych czasach konsumenci nie odmówią sobie odrobiny przyjemności. Jeśli popyt na słodycze spadnie, to tylko nieznacznie. O tym, że branża ma się nieźle, świadczyć mogą bardzo dobre wyniki firmy Mieszko za I kwartał - przekonuje Marcin Sójka, analityk DM PKO BP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH