Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Brytyjczycy jedzą coraz więcej drobiu i jaj

Zgodnie z danymi zebranymi przez Kantar Worldpanel konsumpcja mięsa drobiowego w 2018 roku w Wielkiej Brytanii wzrosła mimo spadku konsumpcji mięsa w ogóle - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Brytyjczycy jedzą coraz więcej drobiu i jaj
fot. shutterstock

Autor: KIPDiP
Data: 14-03-2019, 11:32

Sprzedaż świeżego i mrożonego mięsa z kurcząt rzeźnych wzrosła na Wyspach o 2,6 procent. Wzrost ten jest bardzo znaczący jeśli zestawić go ze spadkiem konsumpcji wieprzowiny o 13 procent, baraniny o 37 procent oraz brakiem zmian w konsumpcji wołowiny.

Wśród powodów rosnącej popularności drobiu na tle innych mięs eksperci wymieniają relatywnie niską cenę mięsa kurcząt oraz rosnącą popularność dań gotowych lub półgotowych wśród których dominują dania drobiowe. W Wielkiej Brytanii dominującym asortymentem w sprzedaży drobiu surowego są piersi, które odpowiadają za około 60 procent sprzedaży.

Jeszcze bardziej niż sprzedaż drobiu wzrosła sprzedaż jaj – o 4,7 procent. Kantar Worldpanel tłumaczy to zjawisko nie faktem, że konsumenci kupują częściej jaja, ale tym, że zwiększyli oni liczbę jaj wkładaną do statystycznego koszyka zakupowego. Przeciętny brytyjski konsument ma obecnie jeść jaja na śniadanie dwa razy w tygodniu, a nie jak było to do tej pory jedynie w sobotę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wielka Brytania RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.183.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.