Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Brytyjscy naukowcy odkryli rockowe krewetki. Nazwali je 'Pink Floyd'

Nowy gatunek krewetek odkryty przez brytyjskich naukowców otrzymał nazwę słynnego rockowego zespołu Pink Floyd.Skorupiak potrafi wydawać dźwięki o głośności 210 decybeli. To więcej niż na niejednym rockowym koncercie.

Brytyjscy naukowcy odkryli rockowe krewetki. Nazwali je 'Pink Floyd'
'Synalpheus pinkfloydi' to jeden z najgłośniejszych organizmów w światowych oceanach.

"Synalpheus pinkfloydi" to skorupiak, który używa dużego różowego pazura, aby wywołać hałas o głośności nawet 210 decybeli - to głośniej niż koncert rockowy. Tak silny dźwięk może z łatwością zabić pływające w oceanie małe ryby. Ponadto "rockowa" krewetka potrafi poruszać swoim pazurem tak szybko, że ma zdolność generowania energii elektrycznej.

"Synalpheus pinkfloydi' żyje w wodach Oceanu Spokojnego u wybrzeży Panamy.

Zespół badaczy już kilka lat temu zastrzegł, że jeśli uda im się odnaleźć nowy gatunek krewetek, nazwą go w sposób nawiązujący do grupy Pink Floyd.

- Słucham ich od kiedy miałem 14 lat i po raz pierwszy usłyszałem album 'The Wall'. Właściwości nowego gatunku krewetek okazały się doskonałą okazją aby oddać hołd mojej ulubionej grupie. Wszyscy w zespole jesteśmy fanami Pink Floyd i od zawsze powtarzaliśmy, że jeśli uda nam się znaleźć nowy gatunek różowych krewetek nazwiemy go właśnie w ten sposób - mówi Sammy De Grave, kierownik zespołu badaczy z Oksfordu.

De Grave już wcześniej dał dowód swojej fascynacji muzyką rockową nazywając inny gatunek krewetek 'elephantis jaggerai' składając w ten sposób hołd Mickowi Jaggerowi, liderowi The Rolling Stones.

więcej informacji:

owoce morza RSS ALERT    /    krewetki RSS ALERT