Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Butcher’s koncentruje się na kanałach z największym potencjałem wzrostu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 15:52
Butcher’s koncentruje się na kanałach z największym potencjałem wzrostu
Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care. Fot. materiały prasowe

Marka Butcher’s dostępna jest na polskim rynku od 5 lat. Od tego czasu na rynku zaszły głębokie zmiany. Analitycy zaobserwowali spadek udziałów globalnych graczy oraz wzrost znaczenia marek własnych i lokalnych brandów. Biorąc pod uwagę rynki europejskie, jest to norma, gdyż większość udziałów nie leży w rękach jednego gracza.

Marka Butcher’s Pet Care już od niespełna 30 lat istnieje na rynku brytyjskim, na którym ma ponad 20 proc. udziałów, a jego roczne obroty sięgają prawie 100 milionów funtów. Jeszcze 5 lat temu, gdy marka wchodziła na polski rynek, był on podzielny na dwie części: w sklepach królowały „proste” produkty oferowane przez 2 światowych producentów oraz marka własna. W ciągu ostatnich lat zmienił się układ półki.

- Obecnie jest 3 graczy międzynarodowych, w tym my. Rośnie w siłę rola firm lokalnych, szczególnie rozwijających się w kanale tradycyjnym – mówi Pat Romanek, General Manager International w Butchers Pet Care.

Warto zwrócić uwagę na to, że polski rynek jest młody, dlatego odsetek ludzi podających czworonogom gotową karmę, nie jest relatywnie wysoki. Natomiast w ciągu ostatnich lat, wraz z rozwojem trendu zdrowego żywienia, odsetek osób karmiących psy i koty pokarmami gotowymi rośnie, co odzwierciedla się także we wzroście wartości rynku. Szacuje się, że jego całkowita wartość to około 2,2 mld złotych (dane: Euromonitor).

W 2015 roku, po analizie trendów na rynku pet care, marka Butcher’s podjęła decyzję o skoncentrowaniu działań na kanałach z największym potencjałem wzrostu, czyli kanale nowoczesnym oraz convenience. - Wpłynęło to na 40 proc. wzrost udziału sprzedaży w tych kanałach. Obrana strategia jest dużym sukcesem, ponieważ marka nie straciła udziałów rynkowych, a sprzedaż wartościowa wzrosła aż o 30 proc. – dodaje Pat Romanek.

Kluczowym celem marki Butcher’s na kolejne lata jest zbudowanie pełnej sieci dystrybucji nowości - produktów funkcjonalnych dla psów: Beauty, Joints, Light oraz Sensitive, a także rozpoczęcie współpracy z kanałem dyskontowym. Jeżeli chodzi o działania międzynarodowe, to brand zamierza poszerzyć dystrybucję o kraje skandynawskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH