Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Casualowy piątek: Świąteczna (i nie tylko) potęga jaj

Jaja to produkt numer jeden na Wielkanoc, ale oczywiście nie jedyny. Polacy nie wyobrażają sobie bowiem świątecznego stołu także bez żurku, białej kiełbasy, mięs, czy ciast i słodyczy np. mazurka i czekoladowego zająca. Święta to żniwa dla producentów tych produktów, bo w okresie przedświątecznym ich sprzedaż mocno rośnie, a nam wszystkim trudno odejść od zastawionego świątecznego stołu…

Casualowy piątek: Świąteczna (i nie tylko) potęga jaj
casualowy piątek
fot. pixabay.com

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2019, 13:00

Z badania Barometr Providenta wynika, że Polacy wydadzą w tym roku na Wielkanoc średnio 563 zł, czyli o ponad 40 zł więcej niż rok wcześniej i i aż o 140 zł wyższa niż dwa lata temu. Co dziesiąty deklaruje, że będzie oszczędniej dysponował budżetem, a tylko 5 proc. już wie, że święta pochłoną więcej pieniędzy niż przed rokiem. Zdecydowana większość pieniędzy trafi na przygotowanie świątecznych potraw, zwłaszcza że – jak wynika z badania – Polacy są przywiązani do tradycji i Wielkanoc spędzą w domu. Świąteczne stoły w większości domów będą wyglądać podobnie – nie zabraknie na nich jajek (92 proc.) i białej kiełbasy (68 proc.). Wyniki Barometru Providenta wskazują także tegorocznego zwycięzcę w sporze o to,  co jest popularniejsze - żurek czy barszcz biały. Według respondentów częściej planujemy przygotować żurek (60 proc. wskazań) niż barszcz biały (41 proc.). W kategorii ciast nie ma lidera. Zarówno makowiec i jak i mazurek wskazało niewiele ponad 40 proc. badanych. W domach 18 proc. respondentów pojawi się również pascha.

Przed świętami Wielkiej Nocy Polacy wydają mniej niż na Boże Narodzenie. Jednak handlowcy mają o co walczyć, bo w grę wchodzą miliardy. Temat wydatków wielkanocnych nie jest co prawda tak szczegółowo zbadany jak tych przed świętami Bożego Narodzenia, jednak analitycy ostrożnie szacują, że Polacy wydają z tej okazji o co najmniej kilka, a może nawet 10 mld zł więcej, niż zostawiliby w sklepach w tym okresie gdyby świąt nie było.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu mówi, że problem z analizą wydatków wielkanocnych polega na tym, że wypadają one w różnych datach. W przypadku wydatków na Boże Narodzenie prezesi sieci handlowych mówią, że to w zasadzie dodatkowy miesiąc w kalendarzu. Wielkanoc, choć znacznie skromniejsza, też oznacza dla handlu dodatkowy impuls. Klienci kupują w zasadzie te same produkty co w ciągu roku, ale na przykład jaj czy ciast sprzedaje się w tym okresie zdecydowanie więcej. Dla rynku jaj czy słodyczy to bardzo ważny okres, bowiem sprzedaż tych produktów rośnie w tym okresie najbardziej.

więcej informacji:

Wielkanoc RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    spożycie jaj RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.