Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chińczycy zainteresowani importem polskiego mięsa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2009, 10:11

Chińskie organizacje wyrażają zainteresowanie rozwojem współpracy z polskimi producentami mięsa. Będą m.in. zwiększać import produktów z Polski. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) podjęła rozmowy z kilkoma chińskimi organizacjami.

Prezes UPEMI Wiesław Różański spotkał się w Pekinie z Jng Xu zastępcą sekretarza generalnego Chińskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego, wyspecjalizowaną agendą Ministerstwa Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. W czasie spotkania omówiono aktualny stan negocjacji na temat dostępu polskiego mięsa i przetworów mięsnych na rynek chiński oraz kwestię promocji polskiej żywności w Chinach. Strona chińska wyraziła zainteresowanie podjęciem działań, mających na celu zmniejszenie dysproporcji w obrotach handlowych pomiędzy Polską a Chinami, poprzez promocję i wzrost eksportu polskiej żywności.

Przewodniczący Chińskiego Krajowego Stowarzyszenia Importerów Mięsa, Li Shuilong wyraził zainteresowanie zawarciem z UPEMI umowy o współpracy.

Wiesław Różański spotkał się także z Meggie Zhang, zastępcą Sekretarza Generalnego Chińskiego Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego i Handlu. W czasie spotkania omówiono możliwości nawiązania współpracy. Tematyka ta była też przedmiotem spotkania z Angelą Bing, dyrektorem Departamentu Współpracy Międzynarodowej Chińskiego Stowarzyszenia Sieci Sklepowych i Franczyzowych, zrzeszającego największe zagraniczne sieci handlowe w Chinach, w tym. m.in. Wal-mart, Tesco, Carrefour.

W Szanghaju delegacja spotkała się z Andrzejem Pieczonką Pierwszym Radcą, kierownikiem Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Szanghaju. Delegacja wzięła udział w zorganizowanym przez Wydział wspólnie z Zrzeszeniem Importerów Artykułów Spożywczych (Shanghai Import Food Enterprise Association), spotkaniu z kilkunastoma przedstawicielami chińskich organizacji zajmujących się importem żywności, przedstawicielami sieci handlowych, takich jak Shanghai Friendship Center, Shanghai City Supermarket oraz dystrybutorami.

Uczestnicy spotkania byli zdania, że Polska powinna promować wyroby przemysłu mleczarskiego, owocowo - warzywnego, spirytusowego, przetwórstwa mięsnego i słodycze. Podkreślano potrzebę wypromowania polskiej marki produktów żywnościowych i wykorzystania do tego celu polskiej restauracji, która będzie działała w Polskim Pawilonie na Wystawie Światowej Expo 2010.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.