Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Chiński import mięsa drobiowego w 2016 i 2017 r.

Według prognoz Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) Chiny w ciągu kolejnych dwóch lat, w porównaniu do 2015 r.  mogą zwiększyć import mięsa drobiowego odpowiednio o 31 i 79% (do 350 i 450 tys. t) – informuje Mariusz Dziwulski, ekspert ds. analiz rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Przyczyną oczekiwanego wzrostu jest spodziewane obniżenie produkcji wewnętrznej drobiu w Chinach przy jednoczesnej konieczności sprostania wysokiemu popytowi wewnętrznemu. Spadek produkcji wiąże się z mniejszym importem kurcząt żywych hodowlanych (embargo na import z USA i Francji z powodu ptasiej grypy), tym samym trudności w odbudowie stad podstawowych kurcząt brojlerów w tym kraju. Oczekuje się, że w stosunku do 2015 r. produkcja w 2016 i 2017 r. w „Państwie Środka"' zmniejszy się odpowiednio o 5 i 14% (do 12,7 i 11,5 mln t).

Największym beneficjentem zmian podażowych na rynku drobiu w Chinach jest Brazylia. Mięso z tego kraju, m.in. ze względu na osłabienie się brazylijskiej waluty (reala) stało się wysoko konkurencyjne na chińskim rynku. Z danych USDA wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat eksport mięsa kurcząt brojlerów z Brazylii do Chin wzrósł o ponad 60%. Obecnie (dane dla pierwszego półrocza 2016 r.) udział Brazylii w chińskim imporcie wynosi ok. 75%.

Zmiany w kierunkach eksportu drobiu na świecie są sprzyjające dla rynku unijnego. Co prawda eksport z Unii Europejskiej do Chin ogółem nie wzrastał (ze względu na ograniczenie importu z Francji) w pierwszym półroczu 2016r. Niemniej, Brazylia zwiększając dostawy do Chin, ograniczała sprzedaż drobiu na rynek europejski. Według danych statystyki unijnej, import mięsa i podrobów drobiowych z Brazylii do UE-28 w 2015 r. w relacji do 2014 r. zmniejszył się o 5,6% do 95 tys. t.

Polska także zyskuje na wyżej opisanych zmianach. Z danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW) wynika, że w pierwszych pięciu miesiącach br.  eksport drobiu (CN 0207) z Polski do Chin wzrósł o 9% do 6,3 tys. t (łącznie z Hongkongiem o 14% do 17,6 tys. t). Co więcej, dzięki zmniejszeniu dostaw z Brazylii istnieje możliwość lokowania większej części krajowej produkcji na rynku Unii. Biorąc pod uwagę prognozy przedstawione przez USDA dla rynku chińskiego, można oczekiwać, że eksport drobiu z Polski do Chin będzie w kolejnych dwóch latach wykazywał tendencję wzrostową.

Indeks mięsa FAO w lipcu br.

Światowy indeks cen mięsa FAO w lipcu 2016 r. ukształtował się na poziomie 159,9 punktów tj. o 2,0 punkty (1,3%) wyższym niż w czerwcu br. Wzrost widoczny jest w przypadku każdej kategorii mięsa, które obejmuje indeks, niemniej w szczególności dotyczy mięsa wieprzowego. Na wzrosty wpływa ograniczona podaż mięsa na rynkach światowych. Dotyczą one w szczególności niższej podaży wieprzowiny na rynku Unii Europejskiej i zmniejszonej podaży mięsa owczego i wołowego w Oceanii. Jednocześnie, globalny popyt na mięso pozostaje silny. Wspierany jest przez ożywienie zakupów w Chinach, oraz wzrost importu w innych krajach azjatyckich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    Mariusz Dziwulski RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Drobiarz 2016-08-10 18:07:28
    A jak to się opłaca ze względu na dużą odległość między Polską a Chinami?
  • józek z podhala 2016-08-17 11:03:59
    trzeba jeść warzywa a nie mięso, które jest przyczyną wielu chorób, połowa ludzi umiera na choroby układy krążenia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.