Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Choiński: Coraz więcej ludzi na świecie będzie stać na zakup mięsa

- Globalne tendencje mówią o tym, że produkcja mięsa na świecie będzie rosła. Liczba ludności rośnie, i coraz więcej ludzi osiąga wyższy poziom satysfakcji finansowej, dzięki czemu stać ich na zakup mięsa - powiedział Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso podczas konferencji inaugurującej kampanię "Białe czy czerwone".

Choiński: Coraz więcej ludzi na świecie będzie stać na zakup mięsa
Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-01-2019, 12:11

Witold Choiński przyznał, że pomysł na połączenie w ramach jednej kampanii promocji drobiu i wieprzowiny jest odpowiedzią na aktualne tendencje w branży.

- W ostatnich latach wielu producentów wieprzowiny wchodzi w drobiarstwo, a niektórzy producenci drobiu rozpoczynają produkcję wieprzowiny. Duża część tych firm jest zrzeszona w Związku Polskie Mięso. Chcemy mówić o zaletach produkcji mięsnej w Polsce. Konsumenci coraz więcej uwagi przywiązują nie tylko do samej jakości mięsa i kwestii bezpieczeństwa, ale coraz częściej patrzą na jego pochodzenie. Nasza kampania pokaże, że można wybierać produkty wyhodowane i wyprodukowane w Polsce, które są bezpieczne i wysokiej jakości - dodał.

Wartość kampanii, która potrwa do 30 kwietnia 2019 r. to 1,8 mln zł. Akcja zostanie w całości sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

- Naszym celem jest utrzymanie sukcesu, który osiągnęliśmy w produkcji mięsa drobiowego i pokazać gdzie powinniśmy być jeśli chodzi o produkcję mięsa wieprzowego. W ciągu ostatnich 10 lat produkcja drobiu w Polsce wzrosła dwukrotnie z 1,1 mln ton w 2007 r. do 2,3 mln ton w 2017 r. Jesteśmy największym producentem mięsa drobiowego w UE i czwartym eksporterem mięsa drobiowego na świecie. Na przestrzeni ostatniej dekady zanotowaliśmy czterokrotny wzrost wartości eksportu mięsa drobiowego - z 2 mld zł w 2007 r. do 8,8 mld zł w 2017 r. - dodał Choiński.

Prezes "Polskiego Mięsa" wskazał, że przyczyną sukcesu polskiego drobiarstwa jest to, że branża potrafiła wykorzystać efektywność produkcji, rynki zbytu i stworzyć warunki do eksportu. W jego ocenie głównymi zagrożeniami dla branży drobiarskiej są dziś możliwość ograniczenia stosowania pasz GMO oraz brexit.

- Jeśli chodzi o mięso wieprzowe sytuacja jest odwrotna. 10 lat temu byliśmy drugim producentem w Europie, dzisiaj jesteśmy siódmym. Powinniśmy brać przykład z drobiu i powrócić do tego, co było 10 lat temu. Produkcja żywca wieprzowego spadła z 2,6 mln ton w 2007 r. do 2,4 mln ton w 2017 r. Niestety, bilans handlu wygląda tak, że więcej importujemy niż eksportujemy. Jesteśmy dziś piątym  importerem wieprzowiny na świecie, a 10 lat temu byliśmy jednym z największych eksporterów. Krajowa produkcja dzisiaj jest w dużej części uzależniona od importu - dodał Choiński.

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Polskie Mięso RSS ALERT    /    Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    wieprzowina 2019 RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    hodowla trzody chlewnej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.211.135.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.