Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Co jest największym utrudnieniem dla firm w wycofaniu jaj z chowu klatkowego? (raport)

Na polskim rynku w dalszym ciągu dominującym typem hodowli jest chów klatkowy. Podaż jaj z chowów alternatywnych jest ciągle zbyt niska, by zaspokoić potrzeby wszystkich firm planujących wprowadzić zmiany w tym obrębie. Decyzje firm, które deklarują wycofanie jaj klatkowych, uzależnione są często od kolejnych podwykonawców, którzy dostarczają im produkty gotowe oraz przetwory jajeczne, takie jak proszek czy masa jajeczna - czytamy w raporcie Stowarzyszenia "Otwarte Klatki".

Co jest największym utrudnieniem dla firm w wycofaniu jaj z chowu klatkowego? (raport)
fot. pixabay

Autor: informacja prasowa
Data: 16-04-2019, 10:42

Jak czytamy w raporcie, głównym problemem, na jaki wskazują firmy, jest zbyt duża opieszałość producentów we wdrażaniu zmian w systemach chowu, która prowadzi do niewystarczającej ilości jaj
z chowów alternatywnych na rynku oraz ich wysokiej ceny.

Wśród firm, które wzięły udział w badaniu, najczęściej pojawiającymi się odpowiedziami na pytanie „Co uważają Państwo za największe utrudnienie w wycofywaniu jaj klatkowych ze swojej oferty/łańcucha produkcji?” były cena (wspomniana 22 razy) oraz dostępność jaj lub produktów produkowanych na bazie jaj z chowu alternatywnego (wspomniana 21 razy).

Dodatkowo, cztery firmy zwróciły szczególną uwagę na fakt, że ograniczeniem są dla nich obecne zobowiązania handlowe z dostawcami oraz producentami półproduktów, którzy nie wyrażają chęci wycofania jaj klatkowych.

Trzy firmy obawiają się, że, ze względu na wycofanie jaj klatkowych, mogą stracić klientów. Dwie firmy zwróciły uwagę na niską świadomość problemów związanych z hodowlą klatkową wśród konsumentów. Cztery z ankietowanych firm nie odpowiedziały na to pytanie wcale lub zaznaczyły, że nie widzą szczególnych problemów na drodze do wycofania jaj klatkowych.

Do końca 2018 r. 114 firm w Polsce ogłosiło, że najpóźniej do roku 2025 jajka klatkowe zostaną wycofane z ich oferty. Wśród tych firm jest 40 producentów żywności (w tym piekarni, producentów dań gotowych i majonezów), 31 sklepów i sieci handlowych, 32 sieci restauracyjnych, kawiarni i cateringów oraz 11 sieci hotelarskich.

W zależności od branży i zakresu, w jakim firmy te wykorzystują jajka, przedsiębiorcy deklarują wycofanie świeżych jaj marek własnych, jaj marek innych producentów oraz jajek pochodzących
z chowu klatkowego będących składnikiem dań i produktów (produkcji własnej lub będących w ich
ofercie).

Dwie firmy – Colian oraz Zakład Produkcyjno-Handlowy „Elma” – już teraz nie wykorzystują jaj klatkowych w procesie produkcji, a polski oddział firmy Kuhne nie wykorzystuje jaj wcale. Pozostałe firmy planują eliminację jaj klatkowych najpóźniej do 2025 r. Niektóre firmy, które posiadają w ofercie jajka świeże (np. w ofercie śniadaniowej), proces wycofywania jaj rozkładają na dwa etapy – najpierw ma nastąpić wycofanie jaj klatkowych świeżych, a następnie wycofanie jaj klatkowych będących składnikiem produktów (również pod postacią proszku lub masy jajecznej).

więcej informacji:

Stowarzyszenie Otwarte Klatki RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.