Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Co przyniesie rok 2017? Trendy konsumenckie na rynku spożywczym

Strona 2 z 2

– Widząc coraz większe znaczenie patriotyzmu konsumenckiego, dyskonty zaczynają bardziej dbać o eksponowanie produktów z rodzimego rynku, pochodzących od polskich producentów. Naszym zdaniem patriotyzm konsumencki będzie się rozwijał w kolejnych latach, co jest dla nas niezwykle ważne, jako dla krajowego producenta – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

Convenience coraz silniejszy

Drugim najszybciej rosnącym segmentem jest convenience. Szybsze tempo życia spowodowało, że coraz ten trend ma coraz większe znaczenie – można to bardzo dobrze zaobserwować np. na przykładzie sklepów wykorzystujących ten format. Z badań wynika, że są one najbardziej dopasowane do współczesnego konsumenta, gdyż są blisko i oferują szeroki asortyment, dzięki czemu codzienne zakupy można zrobić szybko i wygodnie. W dobie ciągłego braku czasu i przyspieszenia trybu życia te atuty stanowią mocną przewagę konkurencyjną.

Trend convenience sprzyja także niektórym kategoriom produktowym, takim jak np. dania gotowe, pasztety czy konserwy.

- Dania gotowe i konserwy to produkty, które wpisują się w oczekiwania konsumentów przede wszystkim ze względu na szybkość i wygodę przygotowania, a także lepsze składy – zauważa Robert Szataniak.

Internet dosłownie wszędzie

Bardzo duży i znaczący wpływ na konsumentów, ich postawy i zachowania będzie miał coraz silniejszy rozwój cyfryzacji, smartfonów i rozwiązań internetowych – zarówno w postaci e-commerce, jak i udogodnień w sklepach w postaci różnych usług. Jak podaje raport Rolanda Bergera Polscy konsumenci (zwłaszcza ci młodsi) często korzystają z zakupów online – w latach 2011 i 2015 internetowa sprzedaż detaliczna wzrosła o 92 proc., podczas gdy mobilna sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 449 proc.

Konsumenci coraz bardziej oczekują także spersonalizowanego i innowacyjnego podejścia firm i marek. Takie możliwości stwarza IoT (Internet of Things), który będzie się mocno i szybko rozwijał w kolejnych latach, stwarzając m.in. nowe możliwości komunikacji z konsumentami. Szacuje się że w 2020 roku będzie podłączonych do sieci od 25 mld do 50 mld urządzeń. Wartość rynku IoT została oszacowana na 200 mld dolarów w roku 2016, przy czym w roku 2019 szacunki wynoszą już 1,3 bln dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Robert Szataniak RSS ALERT    /    Pamapol RSS ALERT    /    Pamapol S.A. RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.