Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co przyniesie rok 2017? Trendy konsumenckie na rynku spożywczym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2016, 13:11

Strona 2 z 2

– Widząc coraz większe znaczenie patriotyzmu konsumenckiego, dyskonty zaczynają bardziej dbać o eksponowanie produktów z rodzimego rynku, pochodzących od polskich producentów. Naszym zdaniem patriotyzm konsumencki będzie się rozwijał w kolejnych latach, co jest dla nas niezwykle ważne, jako dla krajowego producenta – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

Convenience coraz silniejszy

Drugim najszybciej rosnącym segmentem jest convenience. Szybsze tempo życia spowodowało, że coraz ten trend ma coraz większe znaczenie – można to bardzo dobrze zaobserwować np. na przykładzie sklepów wykorzystujących ten format. Z badań wynika, że są one najbardziej dopasowane do współczesnego konsumenta, gdyż są blisko i oferują szeroki asortyment, dzięki czemu codzienne zakupy można zrobić szybko i wygodnie. W dobie ciągłego braku czasu i przyspieszenia trybu życia te atuty stanowią mocną przewagę konkurencyjną.

Trend convenience sprzyja także niektórym kategoriom produktowym, takim jak np. dania gotowe, pasztety czy konserwy.

- Dania gotowe i konserwy to produkty, które wpisują się w oczekiwania konsumentów przede wszystkim ze względu na szybkość i wygodę przygotowania, a także lepsze składy – zauważa Robert Szataniak.

Internet dosłownie wszędzie

Bardzo duży i znaczący wpływ na konsumentów, ich postawy i zachowania będzie miał coraz silniejszy rozwój cyfryzacji, smartfonów i rozwiązań internetowych – zarówno w postaci e-commerce, jak i udogodnień w sklepach w postaci różnych usług. Jak podaje raport Rolanda Bergera Polscy konsumenci (zwłaszcza ci młodsi) często korzystają z zakupów online – w latach 2011 i 2015 internetowa sprzedaż detaliczna wzrosła o 92 proc., podczas gdy mobilna sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 449 proc.

Konsumenci coraz bardziej oczekują także spersonalizowanego i innowacyjnego podejścia firm i marek. Takie możliwości stwarza IoT (Internet of Things), który będzie się mocno i szybko rozwijał w kolejnych latach, stwarzając m.in. nowe możliwości komunikacji z konsumentami. Szacuje się że w 2020 roku będzie podłączonych do sieci od 25 mld do 50 mld urządzeń. Wartość rynku IoT została oszacowana na 200 mld dolarów w roku 2016, przy czym w roku 2019 szacunki wynoszą już 1,3 bln dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH