Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Contimax: Branża rybna jest zdrowa i dochodowa, ale brakuje w niej młodych pracowników

- Każdy przedstawiciel branży powinien się zastanowić ile w swojej firmie ma młodych ludzi, których przyucza do tego żeby w przyszłości tę branżę tworzyli. Jaką branżę wybiera dziś młodzież? IT, prawo, oni marzą o big brands jak Apple czy Facebook. Moja propozycja brzmi abyśmy wspólnie wyszli i opowiedzieli ludziom kim jesteśmy i co robimy - zaapelował Przemysław Cieślik, wiceprezes zarządu firmy Contimax podczas VI Kongresu Rybnego.

Contimax: Branża rybna jest zdrowa i dochodowa, ale brakuje w niej młodych pracowników
Przemysław Cieślik, fot. Piotr Manasterski/Kongres Rybny

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 10-04-2019, 12:15

Przemysław Cieślik jest zdania, że rok 2018 był bardzo dobry dla polskiego przetwórstwa rybnego, podobnie jak kilka poprzednich.

- Z mojej subiektywnej perspektywy nasz głód został zaspokojony, ponieważ zarabiamy. Z drugiej strony coraz mniej prowadzimy spektakularnych działań, spektakularnego rozwoju. Dokąd zmierzamy? Nie wiem - przyznał.

Wiceprezes firmy Contimax dużo miejsca poświęcił kwestii pracowników w branży rybnej.

- Ludzie. Wiemy, że od nich wszystko się zaczyna. Bez nich nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Nasza codzienność to pytanie czy wszyscy przyszli do pracy i czy linie są obstawione ludźmi. Pytanie co będzie jeśli kadra doświadczonych pracowników odejdzie na emeryturę? Możemy produkować więcej, ale nie mamy kim. Mamy złudną wiarę w niski koszt wytworzenia towaru w Polsce. Na przestrzeni lat 2017-18 koszty zakładów przetwórczych w Polsce wzrosły drastycznie, co w żaden sposób nie zostało przełożone na rynek. Model drugi to automatyzacja procesów i gromadzenie wykwalifikowanej kadry. Oczywiście, są w Polsce firmy, które lata temu zainwestowały w to i poszły do przodu. Dziś jesteśmy liderem i mamy największy eksport, ale za 2-3 lata tego może już nie być - dodał.

Cieślik wskazał, że w branży rybnej brakuje szkolenia młodej kadry na szeroką skalę, a młodzi ludzie niechętnie przychodzą do pracy w tym sektorze.

- Każdy przedstawiciel branży powinien się zastanowić ile w swojej firmie ma młodych ludzi, których przyucza do tego żeby w przyszłości tę branżę tworzyli. Jaką branżę wybiera dziś młodzież? IT, prawo, marzą o big brands jak Apple czy Facebook. Moja propozycja brzmi abyśmy wspólnie wyszli i opowiedzieli ludziom kim jesteśmy i co robimy. A jesteśmy największym przetwórcą łososia i śledzia w Europie, trzecim przetwórcą makreli, największym dostawcą przetworów rybnych do Niemiec, top 3 producentów konserw. Mamy najnowocześniejsze zakłady w europie, jest to branża zdrowa i dochodowa. Komunikujmy się językiem ludzi młodych, postawmy na emocje. Produkcja żywności to nie praca, to misja i obietnica jaką składamy swoim klientom - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Przemysław Cieślik RSS ALERT    /    Contimax RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    rynek pracy 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Joanna D 2019-04-10 15:53:37
    Bardzo ciekawy głos. Kilka wątków zostało poruszonych jednocześnie i każdy zasługuje na osobną debatę. Odnosząc się do głównej tezy, to faktycznie potrzeba świeżej krwi. Na początek proponuję ściślejszą współpracę z oranizacjami typu MSC, WWF, które mają bardzo wyraźnie określoną misję. Ta branża musi zacząć od poprawy wizerunku, musi być bardziej "sexy", żeby przyciągnąć uwagę młodych, ambitnych i zdolnych. Potem trzeba się przygotować, że konkurowanie na rynku pracy oznacza wzrost wynagrodzeń, bo najlepsi się cenią. Dla polskiego producenta branzy spożywczej, to jest jak kamień milowy i słychać raczej głosy braku zrozumienia dla Milenialsów niż zrozumienia dla ich postawy. A tymczasem taki mamy klimat..
    • job 2019-04-11 11:41:55
      Branża rybna ma się bratać z MSC i WWF? Może jeszcze z Greenpeacem? :D
  • Klara 2019-07-09 08:58:22
    A gdzie młodzi ludzie do takiego zapieprzu?musieliby płacić 5 tyś i nie wiem czy by ktoś przyszedł !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 207.46.13.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.