Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz lepsze perspektywy przed rynkiem wołowiny

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2012, 13:41
Coraz lepsze perspektywy przed rynkiem wołowiny
Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

Polska wołowina stała się eksportowym hitem. Dzięki popytowi z Turcji jest teraz tańsza od średniej UE tylko około 10 procent zamiast 25 procent, jak było w 2009 roku.

Wołowina dostępna w polskich sklepach jest produktem o zróżnicowanej jakości. Krajowa konsumpcja wołowiny jest najniższa w UE, ponieważ wielu konsumentów nie akceptuje tej jakości mięsa wołowego, jaką otrzymuje za proponowaną cenę. - Chcemy obalić stereotypy związane z tym gatunkiem mięsa, że jest przeważnie twarde, trudne do przyrządzenia i zbyt drogie. Cena wołowiny powinna iść w parze z jej jakością, rozumianą jako poziom satysfakcji konsumenta. Wysoka jakość za niską cenę nie jest możliwa. Niska, średnia i najwyższa jakość wołowiny łączą się z jej zróżnicowaną ceną - mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

- Trzeba badać oczekiwania i poziom satysfakcji konsumenta i tę informację przetransponować do wszystkich uczestników łańcucha produkcyjnego i handlowego. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do standaryzacji i komunikacji - działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych. Wołowina kulinarna produkowana w systemie QMP jest nieco droższa, za to wyższej, certyfikowanej jakości dającej gwarancję kulinarnej satysfakcji konsumenta - dodaje Wierzbicki.

Prof. Agnieszka Wierzbicka z SGGW, kierująca projektem badawczym "Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią od widelca do zagrody" zwraca uwagę, że wołowina daje konsumentowi dużo dietetycznego białka i energii, gdyż zawiera mało tłuszczu. Jest źródłem dobrze przyswajalnego żelaza, miedzi oraz przeciwutleniaczy ważnych w profilaktyce nowotworowej. - Chcemy zmienić kulinarne upodobania Polaków i przekonać ich do polskiej wołowiny QMP, która jest krucha, soczysta i smaczna - podkreśla.

Zaznacza również, że wołowina kulinarna QMP to mięso maksymalnie naturalne, o wysokich walorach zdrowotnych i odżywczych. - Nie przemawia to, na razie do polskich konsumentów, bo przez lata nie robiono nic, by zachęcić ich do wołowiny, oferowano jedynie mięso wołowe ze sztuk bardzo zróżnicowanej jakości mięsa. A to z wołowiną kulinarną niewiele ma wspólnego - tłumaczy prof. Wierzbicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 08-05-2012, 23:36:
Jaki procent wołowiny na polskim rynku konsumenckim stanowi import z USA. I nawet najbardziej błyskotliwe kampanie mogą okazać się nie efektywne , jeżeli gwarantowaną polską wołowine bedziemy eksportować a importować na rynek wewnętrzny badziewie. To cała kampania promocyjna na polskim rynku może być nie skuteczna.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH