Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Część zakładów mięsnych ograniczyła produkcję i zatrudnienie

Sytuacja w branży mięsnej nadal jest bardzo dynamiczna, w ostatnim czasie nałożyło się wiele ograniczeń takich jak zakaz uboju rytualnego, spadek pogłowia trzody czy następstwa wystąpienia wirusa ASF u dzików. Są to poważne czynniki w sposób istotny zmieniające realia rynku mięsa - mówi Grażyna Prokopiuk, prezes Zakładów Mięsnych Łmeat Łuków.

Część zakładów mięsnych ograniczyła produkcję i zatrudnienie
Grażyna Prokopiuk, prezes Zakładów Mięsnych Łmeat Łuków (fot. mat.pras.)

Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 01-07-2014, 10:44

- Branża mięsna znalazła się w trudnej sytuacji - najpierw zakaz uboju rytualnego, teraz zamknięcie wielu kluczowych rynków z powodu pojawienia się wirusa ASF u dzików. Jak ocenia Pani aktualną sytuację i możliwości rozwoju sektora?

- Sytuacja w branży mięsnej nadal jest bardzo dynamiczna, w ostatnim czasie nałożyło się wiele ograniczeń takich jak zakaz uboju rytualnego, spadek pogłowia trzody, następstwa wystąpienia wirusa ASF u dzików, itp. Są to poważne czynniki w sposób istotny zmieniające realia rynku mięsa. Nastąpiło zupełne przeformatowanie kierunków sprzedaży, zmalał import wieprzowiny, znacznie obniżyła się marża producentów. Jednak trudne sytuacje wyzwalają ukryty potencjał przedsiębiorstw i zmuszają do niestandardowego działania.

Wiele zakładów musiało zupełnie zmienić profil swojej działalności, część ograniczyła produkcję i zatrudnienie jeszcze inni np. rozwijając przetwórstwo rozwinęli swoje moce produkcyjne i zwiększyli sprzedaż. Poprawa rentowności oraz rozwój polskich firm mięsnych nadal są możliwe, ale wymagają wzmożonych działań dostosowanych do obecnej sytuacji na tym rynku.

- Jako pierwsza i jedyna kobieta weszła Pani w skład zarządu Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Jakie zadania stawia Pani przed sobą?

- Moim głównym celem jest wsparcie obecnego zarządu UPEMI w bieżących pracach. Chciałabym wnieść też trochę nowej jakości w zakresie integracji poszczególnych związków branżowych, tak aby można było zjednoczyć działania w tym trudnym dla branży czasie.

- UPEMI działa zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Które rynki według Pani są priorytetowe?

- W sytuacji embarga na polską wieprzowinę w większości krajów trzecich z powodu wystąpienia wirusa ASF u dzików, działania promocyjne wbrew pozorom odgrywają szczególną rolę. Brak obecności handlowej w tych obszarach koniecznie musi być wspierany kampanią promocyjną, tak aby nie dopuścić do trwałej nieobecności na tych rynkach. Bez wątpienia kraje azjatyckie są tu priorytetowe, ale mając na uwadze komplementarność handlu wieprzowiną absolutnie nie należy zaniedbywać wschodu. Poza działaniami branżowymi istotne są działania rządowe, tu na szczęście widać zdecydowane ożywienie i pierwsze efekty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grażyna Prokopiuk RSS ALERT    /    Łmeat RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT    /    ASF w Polsce RSS ALERT    /    afrykański pomór świń RSS ALERT    /    afrykański pomór świń w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zainteresowany 2014-07-01 21:42:50
    Ważne aby kobiety głos miały !! Powodzenia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.