REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Członek zarządu Nomax: Liberalizacja handlu otwiera przed nami drogę na światowe rynki

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2010, 13:17
Członek zarządu Nomax: Liberalizacja handlu otwiera przed nami drogę na światowe rynki
Na fot. wnętrze zakładów Nomax Trading

Konkurencyjność firm można poprawić poprzez zintensyfikowanie działań sprzedażowych i marketingowych umożliwiających penetrację rynków, na których firmy już są obecne lub pozyskanie nowych zagranicznych rynków zbytu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Domagała, członek zarządu ds. sprzedaży zagranicznej Nomax Trading.

REKLAMA

Anna Domagała podkreśla, że w komunikacji marketingowej ważne jest docieranie z wyselekcjonowanymi informacjami do kluczowych grup docelowych, czyli do odbiorców np. naszych produktów (hurtowni), ale też do ich odbiorców, czyli klientów ostatecznych. - Należy podkreślać wszelkie cechy wyróżniające oferowane produkty, szczególnie jakość. Jest to bardzo istotny element w przypadku produktów identycznych lub bardzo podobnych - mówi członek zarządu Nomax Trading. - Firmy mają cały szereg narzędzi do wykorzystania: udział w targach tematycznych, informacje w prasie międzynarodowej, aktywne wspieranie klientów i udział w ich inicjatywach promocyjno-sprzedażowych. Istotne jest stałe badanie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów i dopasowywanie działań do ich oczekiwań. Ważna jest dynamika działań firmy, rozumiana jako stałe rozszerzanie asortymentu (wzbogacanie oferty nowymi produktami lub wyrobami komplementarnymi do tych będących w ofercie) - dodaje.

Zwraca uwagę, że znikanie barier międzynarodowych i bliską współpracę z innymi przedsiębiorstwami można umiejętnie wykorzystać bazując na doświadczeniu firm zagranicznych. - Tym samym wykorzystuje się nowe techniki i nowoczesne technologie przyczyniające się do wzrostu jakości i innowacyjności oferowanych produktów. Równocześnie ważne jest pozyskanie nowych dostawców zewnętrznych, oferujących surowce i materiały do produkcji w korzystnych cenach, atrakcyjnych terminach dostaw itp. - wyjaśnia Anna Domagała. - Liberalizacja handlu otwiera przed polskimi firmami drogę na światowe rynki. Jakość i elastyczność w kontaktach z klientem powiązana z dobrym rozpoznaniem rynków przekłada się na wzrost konkurencyjności firm. Obecnie ponad 20 proc. naszej sprzedaży to eksport. Prowadzimy wymianę handlową z odbiorcami w 30 krajach na całym świecie. Główne kierunki ekspansji to Europa Zachodnia i Środkowa, Rosja oraz Stany Zjednoczone i Kanada - wylicza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH