Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy do tej pory nie było promocji polskiej żywności?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-02-2011, 13:30
Czy do tej pory nie było promocji polskiej żywności?

Oficjalna informacja Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi ogłoszona po niedawno zakończonych targach Grune Woche głosi, że polskie wystąpienie na targach Zielony Tydzień w Berlinie było "pierwszym mocnym akcentem inaugurującym działania promocyjne polskiej żywności na rynkach zagranicznych" - zwraca uwagę Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

- Taki komunikat można odebrać jako przyznanie, że do tej pory Ministerstwo niewiele w sprawie promocji polskiej żywności zrobiło. To w zasadzie zgadza się z odczuciami wielu przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego, w tym i przedstawicieli branży mięsnej - uważa Barański. - Należy zatem cieszyć się, że potrzeba efektywnej promocji polskiej żywności jest przez resort coraz bardziej dostrzegana. Nasz eksport żywności, choć wciąż niemały, ma niestety słabe podstawy - ocenia.

- Głównym czynnikiem wznoszącym jest wciąż przede wszystkim niższa cena, a nie wysoka jakość, silna marka i spójne działania promocyjne na poziomie branżowym i narodowym - dodaje Barański. - Zresztą Ministerstwo Rolnictwa zdaje sobie z tego sprawę, bo w opracowanym niedawno przez resort projekcie strategii zrównoważonego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich, wśród szeregu zagrożeń, wymienia się wprost "spadek konkurencyjności polskich produktów wynikającej z niższych kosztów produkcji" - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserator 05-02-2011, 19:33:
Ministerstwo Gospodarki ma dla przedsiębiorców na wsparcie promocji 370 mln PLN - 6.5.1 PO IG.
  • Sympatyk A.S. 05-02-2011, 01:16:
Przecież MRiRW robi bardzo dużo dla promocji polskiej żywności. Będzie miało swoje stoisko np w Dubaju i w innych krajach. Na stoisku będa materiały informacyjne, ulotki, będa tez zapewne jakieś produkty. Będą też kompetentni urzędnicy Ministerstwa, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania w sprawie promocji polskiej zywności. Komentarz Pana Barańskiego jest niesprawiedliwy. Przeciez przedsiębiorcy też moga promować a tego nie robią a Ministerstwo tak. Ministerstwo od wielu lat prowadzi takie działania, zatem nie można mówić, że eksport promocji polskiej żywności ma słabe podstawy (chodziło chyba o marketingowe?).
  • Obserwator 02-02-2011, 20:41:
Panie Bogusławie, Pan się nie pogrąża...! Biuro Prasowe MRiRW czasami tu zerka! :-P A tak serio, to ta cała ministerialna promocja "polskiej żywności" to są jakieś jaja. Zwłaszcza słynny program Anity S. czyli Poznaj Dobrą Żywność. Świetny bankiet w grudniu, ale jaki z tego PDŻ pożytek??! Żaden.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH