Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Czy do tej pory nie było promocji polskiej żywności?

Oficjalna informacja Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi ogłoszona po niedawno zakończonych targach Grune Woche głosi, że polskie wystąpienie na targach Zielony Tydzień w Berlinie było "pierwszym mocnym akcentem inaugurującym działania promocyjne polskiej żywności na rynkach zagranicznych" - zwraca uwagę Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

Czy do tej pory nie było promocji polskiej żywności?

- Taki komunikat można odebrać jako przyznanie, że do tej pory Ministerstwo niewiele w sprawie promocji polskiej żywności zrobiło. To w zasadzie zgadza się z odczuciami wielu przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego, w tym i przedstawicieli branży mięsnej - uważa Barański. - Należy zatem cieszyć się, że potrzeba efektywnej promocji polskiej żywności jest przez resort coraz bardziej dostrzegana. Nasz eksport żywności, choć wciąż niemały, ma niestety słabe podstawy - ocenia.

- Głównym czynnikiem wznoszącym jest wciąż przede wszystkim niższa cena, a nie wysoka jakość, silna marka i spójne działania promocyjne na poziomie branżowym i narodowym - dodaje Barański. - Zresztą Ministerstwo Rolnictwa zdaje sobie z tego sprawę, bo w opracowanym niedawno przez resort projekcie strategii zrównoważonego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich, wśród szeregu zagrożeń, wymienia się wprost "spadek konkurencyjności polskich produktów wynikającej z niższych kosztów produkcji" - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogusław Barański RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    MRiRW RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    promocja mięsa RSS ALERT    /    klaster RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • iza 2011-02-02 16:56:37
    Trafny komentarz specjalisty od kartofli
  • Obserwator 2011-02-02 20:41:27
    Panie Bogusławie, Pan się nie pogrąża...! Biuro Prasowe MRiRW czasami tu zerka! :-P A tak serio, to ta cała ministerialna promocja \"polskiej żywności\" to są jakieś jaja. Zwłaszcza słynny program Anity S. czyli Poznaj Dobrą Żywność. Świetny bankiet w grudniu, ale jaki z tego PDŻ pożytek??! Żaden.
  • Sympatyk A.S. 2011-02-05 01:16:38
    Przecież MRiRW robi bardzo dużo dla promocji polskiej żywności. Będzie miało swoje stoisko np w Dubaju i w innych krajach. Na stoisku będa materiały informacyjne, ulotki, będa tez zapewne jakieś produkty. Będą też kompetentni urzędnicy Ministerstwa, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania w sprawie promocji polskiej zywności. Komentarz Pana Barańskiego jest niesprawiedliwy. Przeciez przedsiębiorcy też moga promować a tego nie robią a Ministerstwo tak. Ministerstwo od wielu lat prowadzi takie działania, zatem nie można mówić, że eksport promocji polskiej żywności ma słabe podstawy (chodziło chyba o marketingowe?).
  • Obserator 2011-02-05 19:33:30
    Ministerstwo Gospodarki ma dla przedsiębiorców na wsparcie promocji 370 mln PLN - 6.5.1 PO IG.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.152.38.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.