Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Czy mięso z Polski ma szanse podbić japońskie stoły? (analiza)

- Spożycie mięsa w Japonii rośnie nawet o 49 proc. rocznie. Japończycy szczególnie chętnie jedzą mięso w restauracjach, co jest dla nich towarzyską przyjemnością. Niestety, Polska i polskie mięso nie jest w Japonii znane praktycznie w ogóle. Dlatego warto, aby branża mięsna wykorzystała czas kiedy w Japonii dużo mówi się o podpisanej w tym roku umowie handlowej z UE - mówiła Iwona Mroczek-Wardzińska, koordynator ds badań i programów polskiego przedstawicielstwa Japońskiej Organizacji Handlu Zagranicznego JETRO podczas konferencji UPEMI "Polska wołowina na japońskim stole".

Czy mięso z Polski ma szanse podbić japońskie stoły? (analiza)
fot. shutterstock

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 23-11-2018, 09:55

- Często słyszę, że rynek japoński jest trudny albo że Japonia jest bardzo odmienna kulturowo. Tak naprawdę nie chodzi o nic więcej niż dobre praktyki biznesowe, które obowiązują wszędzie na świecie - mówi Iwona Mroczek-Wardzińska i przypomina, że zamieszkiwana przez 126,5 mln ludzi Japonia to wciąż trzecia gospodarka świata z PKB na poziomie 4,9 mld dolarów (2016 r.).

- Wiele regionów Japonii ma PKB na poziomie Szwajcarii (Chubu, Kansai). Japonię zamieszkuje bardzo szeroka klasa średnia. Są to ludzie, którzy lubią zakupy, lubią gotować i chodzić do restauracji - dodaje.

Niech o nas usłyszą

Przedstawicielka JETRO wskazuje, że, mimo ogromnego potencjału Kraju Kwitnącej Wiśni, polskie produkty nie są w Japonii znane.

- Dane na temat wymiany handlowej pokazują, że wciąż więcej kupujemy niż sprzedajemy do Japonii. Tymczasem Polska ma wiele rzeczy do zaoferowania. Gdybyśmy tylko powiedzieli coś więcej o tym, kim jesteśmy i co mamy dobrego, mogłoby się to zmienić. Przykładowo, Japończycy w telewizjach śniadaniowych czy zakupowych codziennie widują piękne poduszki i pościele. Nie wiedzą, że jest tam polskie pierze. Są to produkty sprzedawane bardzo drogo. Towar przechodzi przez kolejnych pośredników, drożeje i nie dziwię się, że zwracają się do nas czy do PAIH producenci pierza z prośbą o wsparcie, gdyż sprzedają bardzo tanio, z punktu widzenia japońskiego klienta za półdarmo - dodaje.

Japonia mięsem stoi

Mroczek-Wardzińska podkreśla, że w dawnych czasach Japonia była krajem praktycznie wegetariańskim. Podstawę diety stanowiły produkty roślinne z niewielkim dodatkiem ryb i owoców morza.

- Pamiętajmy, że jest to kraj górzysty ze stosunkowo niewielką liczbą miejsc gdzie człowiek mógł zamieszkać. Japońskie miasta są ogromne i gęsto zabudowane. Jedynie wyspa Hokkaido jest bardziej płaska, przez co stanowi główny obszar hodowli bydła, ale głównie na mleko. Hodowla w Japonii jest droga, bo przestrzeń jest droga - dodaje.

Przedstawicielka JETRO poinformowała, że wzrost spożycia mięsa w Japonii jest niezwykle dynamiczny.

- W latach 2016-2017 konsumpcja mięsa wzrosła o rekordowe 49 proc. rok do roku. Najbardziej popularne w Japonii jest mięso wieprzowe, ale jego spożycie rośnie najwolniej (ok. 1,75 proc. rdr). W domach najwięcej zjada się kurczaka (40 proc.), a najmniej wołowiny, której aż 70 proc. jest zjadane w barach i restauracjach - dodała.

więcej informacji:

Jetro RSS ALERT    /    Iwona Mroczek-Wardzińska RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    eksport mięsa do Japonii RSS ALERT    /    eksport wołowiny do Japonii RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.