REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy sektor wołowiny potrzebuje strategii?

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-11-2016, 11:40
Czy sektor wołowiny potrzebuje strategii?
Jerzy Wierzbicki /fot. PTWP

Zaprosiliśmy na III Forum Sektora Wołowiny polskie organizacje branżowe rolnicze i przetwórców, aby porozmawiać czy nam w Polsce jest potrzebna długofalowa strategia dla sektora wołowiny. Jak ona powinna powstać, kto się powinien zaangażować i na etapie jej pisania i wdrażania. Wokół tego chcemy poprowadzić dyskusję – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

REKLAMA

Dodał, że na Forum zostali zaproszeni także przedstawiciele organizacji branżowych z Europy, aby zaprezentowali swoje strategie marketingowe, więc będzie kilka prezentacji. - Uważam, że robienie strategii ma sens tylko, gdy będzie ona zarówno opracowywana jak i wdrażana oddolnie. Środowiska zainteresowane we własnym interesie tą strategię budują. Przedstawiciele rolników, przetwórstwa i dystrybucji powinni być od samego początku w ten proces zaangażowani. Już na etapie tworzenia tej strategii – mówi Jerzy Wierzbicki.

Podkreśla, że PZPBM zaproponował porozumienie organizacji branżowych, którego celem byłoby wspólne opracowanie i wdrażanie tej strategii. - Staramy się przed Forum doprowadzić do powstania tego porozumienia, aby na forum móc ogłosić jego zawarcie – zaznacza prezes Wierzbicki.

Zapytany o finansowanie, wskazał na możliwość finansowania powstania takiej strategii przede wszystkim z funduszu promocji mięsa wołowego. - Jeśli jednak nie będzie woli współpracy ze wszystkich kluczowych stron, to nie ma sensu wydawać pieniędzy i tworzyć strategii, która będzie leżała na półce. Jeśli będzie poparcie środowiska, warto procedować dalej. Środki na realizacje takiej strategii mogą pochodzić z kilku źródeł: środki prywatne, fundusz promocji, środki unijne na badania i rozwój, na restrukturyzacje, na innowacje itd. Wszystkie te elementy mogą się zawierać w tej strategii, jeśli będzie opracowana dla całego środowiska. Ponadto, liczymy na wsparcie resortu rolnictwa bez którego poparcia trudno będzie wdrożyć tę strategię w życie z sukcesem – mówi szef PZPBM.

Oprócz pracy nad wspomniana strategią, III Forum Sektora Wołowiny to okazja do spotkań całego łańcucha czyli przetwórstwa, handlu i dystrybucji wołowiną i rolników,, a także otoczenie czyli administracja i doradcy, firmy zaopatrujące rolników w sprzęt i środki produkcji. - Jest to okazja aby porozmawiać o sprawach, które zdaniem środowiska są w tym momencie ważne – dodaje Wierzbicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 899) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH