Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy sektor wołowiny potrzebuje strategii?

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-11-2016, 11:40
Czy sektor wołowiny potrzebuje strategii?
Jerzy Wierzbicki /fot. PTWP

Zaprosiliśmy na III Forum Sektora Wołowiny polskie organizacje branżowe rolnicze i przetwórców, aby porozmawiać czy nam w Polsce jest potrzebna długofalowa strategia dla sektora wołowiny. Jak ona powinna powstać, kto się powinien zaangażować i na etapie jej pisania i wdrażania. Wokół tego chcemy poprowadzić dyskusję – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Dodał, że na Forum zostali zaproszeni także przedstawiciele organizacji branżowych z Europy, aby zaprezentowali swoje strategie marketingowe, więc będzie kilka prezentacji. - Uważam, że robienie strategii ma sens tylko, gdy będzie ona zarówno opracowywana jak i wdrażana oddolnie. Środowiska zainteresowane we własnym interesie tą strategię budują. Przedstawiciele rolników, przetwórstwa i dystrybucji powinni być od samego początku w ten proces zaangażowani. Już na etapie tworzenia tej strategii – mówi Jerzy Wierzbicki.

Podkreśla, że PZPBM zaproponował porozumienie organizacji branżowych, którego celem byłoby wspólne opracowanie i wdrażanie tej strategii. - Staramy się przed Forum doprowadzić do powstania tego porozumienia, aby na forum móc ogłosić jego zawarcie – zaznacza prezes Wierzbicki.

Zapytany o finansowanie, wskazał na możliwość finansowania powstania takiej strategii przede wszystkim z funduszu promocji mięsa wołowego. - Jeśli jednak nie będzie woli współpracy ze wszystkich kluczowych stron, to nie ma sensu wydawać pieniędzy i tworzyć strategii, która będzie leżała na półce. Jeśli będzie poparcie środowiska, warto procedować dalej. Środki na realizacje takiej strategii mogą pochodzić z kilku źródeł: środki prywatne, fundusz promocji, środki unijne na badania i rozwój, na restrukturyzacje, na innowacje itd. Wszystkie te elementy mogą się zawierać w tej strategii, jeśli będzie opracowana dla całego środowiska. Ponadto, liczymy na wsparcie resortu rolnictwa bez którego poparcia trudno będzie wdrożyć tę strategię w życie z sukcesem – mówi szef PZPBM.

Oprócz pracy nad wspomniana strategią, III Forum Sektora Wołowiny to okazja do spotkań całego łańcucha czyli przetwórstwa, handlu i dystrybucji wołowiną i rolników,, a także otoczenie czyli administracja i doradcy, firmy zaopatrujące rolników w sprzęt i środki produkcji. - Jest to okazja aby porozmawiać o sprawach, które zdaniem środowiska są w tym momencie ważne – dodaje Wierzbicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 442) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH