Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

De Heus: Chińczycy zakochają się w polskim drobiu dzięki jego dobrej jakości i niskiej cenie

- W odzyskiwaniu rynku chińskiego polskim producentom mogą sprzyjać dwie zasadnicze przewagi konkurencyjne, które wypracował sobie polski przemysł. Są nimi jakość wyrobu gotowego oraz niska cena. Te dwie cechy spowodują, że również Chińczycy zakochają się w naszym mięsie drobiowym. Oczywiście, mając nawet tak silne wyróżniki, powrót na rynek chiński nie będzie łatwy, ale powinien być opłacalny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Szafryna - kierownik produktu ds. drobiu De Heus

De Heus: Chińczycy zakochają się w polskim drobiu dzięki jego dobrej jakości i niskiej cenie
Michał Szafryna - kierownik produktu ds. drobiu De Heus, fot. Newseria

28 listopada chińskie służby weterynaryjne poinformowały o otwarciu swojego rynku na polski drób. Polska jest obecnie jedynym krajem Unii Europejskiej, który może prowadzić eksport drobiu do Państwa Środka. (czytaj więcej)

W ocenie Michała Szafryny, musi upłynąć trochę czasu zanim otwarcie rynku Chin na polski drób przełoży się na zauważalny wzrost eksportu.

- Będzie to jednak droga z samego założenia trudna. Ptasia grypa, która doprowadziła do wstrzymania współpracy z Chinami nie zniknie. Dlatego istotne jest wypracowanie skutecznego modelu działania – w tym czasowego blokowania niektórych rejonów Polski, a nie całego kraju w przypadku wystąpienia choroby, jak to miało miejsce w tym roku. Myślę, że ten temat powinien być jak najszybciej przedyskutowany ze stroną chińską - dodaje.

Przedstawiciel firmy De Heus ocenia, że przez pierwszy rok-dwa branża powinna spokojnie obserwować jak kształtuje się współpraca z chińskimi odbiorcami.

- Dopiero później możemy zacząć decydować odnośnie inwestycji dotyczących wielkości ferm, czy też możliwości ubojowych wytwórni. Polska jest bardzo dużym eksporterem, dlatego okres ok. 3-5 lat będzie ogrywał znaczącą rolę dla zwiększenia roli eksportu do Chin - dodaje.

W ocenie kierownika produktu ds. drobiu De Heus, zasadnicze pytanie jeśli chodzi o eksport drobiu do Chin brzmi: co chcemy do nich eksportować?

- Filety z piersi kurczaka oraz indyka można sprzedać bez problemu praktycznie wszędzie na świecie. Poza tym często jest tak, że marża wygenerowana na tym elemencie wypracowuje zysk za całego ptaka. Czy zatem nie powinniśmy się bardziej skoncentrować na sprzedaży innych elementów tuszki, aby generować dodatkowe zyski dla producentów? Oczywiście sprzedaż filetów też będzie ważnym elementem tej współpracy, jednak w moim odczuciu nie powinna być jedynym - dodaje.

Szafryna zwraca uwagę, że mówiąc o mięsie luksusowym i wyższej marży, warto zastanowić się nad promocją polskiego mięsa z indyka czy też kaczki na Dalekim Wschodzie.

- Aktualnie zajmujemy drugie miejsce w europejskiej produkcji indyka. Istnieje duża szansa, ze w 2018 roku prześcigniemy już Niemców i zostaniemy liderem. Indyk z założenia jest mięsem bardziej luksusowym, szlachetnym. O jego walorach kulinarnych, podobnie jak ma to miejsce w przypadku kaczki, przekonało się już wielu mieszkańców Europy - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

indyki RSS ALERT    /    Michał Szafryna RSS ALERT    /    De Heus RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2017 RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    produkcja drobiu RSS ALERT    /    grypa ptaków RSS ALERT    /    ptasia grypa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.19.203
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.