Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Delavi: Branża mięsna w Europie musi być bardziej transparentna

- Niestety, branża mięsna nie ma dobrego wizerunku i to nie przez media, ale przez błędy które popełniliśmy. Musimy pracować nad wizerunkiem branży i mięsa w ogóle. Musimy być bardziej transparentni i pokazywać ludziom co robimy, ponieważ najmłodsza generacje wychowane w wielkich miastach nie mają o tym pojęcia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guy Vandenberge, szef belgijskiej firmy wieprzowej Delavi.

Delavi: Branża mięsna w Europie musi być bardziej transparentna
Guy Vandenberge (z prawej) wraz z rodziną, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 06-09-2019, 14:23

Guy Vandenberge wskazuje, że Delavi jest przykładem typowej rodzinnej belgijskiej firmy z branży mięsnej. 

- Za nami wiele zmian. Przeszliśmy od robienia praktycznie wszystkiego do specjalizacji. W belgijskim biznesie mięsnym jednym z największych wyzwań jest znalezienie sukcesorów. Trudno jest przekonać ludzi do pracy w mięsnym biznesie, zarówno na szeregowych stanowiskach, jak i menedżerów, zwłaszcza ludzi młodych. Oczywiście, my mamy sukcesorów. Moje dzieci zaczną pracę w firmie za rok mam nadzieję. Niestety, branża nie ma dobrego wizerunku i to nie przez media, ale przez błędy które popełniliśmy. Musimy pracować nad wizerunkiem branży i mięsa w ogóle. Musimy być bardziej transparentni i pokazywać ludziom co robimy, ponieważ najmłodsza generacje wychowane w wielkich miastach nie mają o tym pojęcia - podsumował.

Firma Delavi została założona w 1946 r. przez braci Georgesa i Eliego De Laere. Na przestrzeni 70 lat firma przeszła drogę od niewielkiego sklepu mięsnego po średniej wielkości zakład wyspecjalizowany w wieprzowinie. Delavi wciąż jest firmą rodzinną, obecnie zarządzaną przez trzecie pokolenie sukcesorów. Spółka zajmuje się rozbiorem, odkostnianiem, pakowaniem, składowaniem i dystrybucją mięsa wieprzowego. Jedynym elementem łańcucha, który firma  - celowo - zleca na zewnątrz jest ubój.

- Kiedy na początku lat 90 przenieśliśmy się do Tielt, gdzie obecnie się znajdujemy, w okolicy było bardzo dużo ubojni. Uznaliśmy więc, że nie ma sensu budować własnej. Do dziś korzystamy z usług dwóch ubojni w pobliżu. Wiele osób mówiło mi, że przez to tracimy jakość. Jednak jeśli masz rozbiór, który nie jest połączony z ubojem, zachowujesz lepszy poziom czystości. Postanowiliśmy skupić się na rozbiorze i przetwórstwie, ale nie zapominamy o kontakcie z farmerami. Od końca lat 80 kupujemy żywe świnie od hodowców, organizujemy transport do i z ubojni oraz do naszego zakładu, gdzie dokonujemy rozbioru, odkostniania, pakowania i zamrażania - mówi Guy Vandenberge, szef firmy.

Delavi skupuje świnie od trzech rodzajów dostawców: zintegrowanych producentów, którzy mają własne świnie, niezależnych rolników (ok. 20-30 proc.) oraz, w razie konieczności, pośredników - aby w razie potrzeby zbalansować produkcję.

Dlaczego polskie zakłady mięsne tak chętnie sięgają po belgijskie półtusze? Jak tamtejsza branża odpowiada na zarzuty o dumping cenowy? Jak na belgijski przemysł mięsny wpłynęło pojawienie się ASF? Zapraszamy do lektury tekstu podsumowującego naszą wizytę w belgijskich zakładach wieprzowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Delavi RSS ALERT    /    Belgia RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wieprzowina 2019 RSS ALERT    /    trzoda chlewna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.