Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Dietetyk: Warto jeść ryby 2-3 razy w tygodniu

- To, co każdy Polak powinien wiedzieć o rybach, to fakt, że są bardzo zdrowe – składniki odżywcze, które zawierają są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak badania jednak pokazują, że jemy ich coraz mniej - mówi Agnieszka Piskała, dietetyczka.

Dietetyk: Warto jeść ryby 2-3 razy w tygodniu
fot. shutterstock

Każdemu Polakowi znane jest porzekadło „zdrów jak ryba”, ale gdy przychodzi do wyboru konkretnego rodzaju ryby,  ich mnogość może przyprawić o ból głowy. Która ryba jest najzdrowsza?

– Ryby dzielimy na morskie i słodkowodne, ale jeść powinniśmy oba rodzaje, bo oba, choć różne pod względem zasobów odżywczych, są dla nas doskonałym źródłem lekkostrawnego i wysokowartościowego białka. Przewaga morskich polega na zwiększonej zawartości jodu, który jest pierwiastkiem niezbędnym do dobrego funkcjonowanie tarczycy. Tłuste ryby z mórz to także doskonałe źródło wielonienasyconych kwasów z rodziny Omega-3, takich jak EPA i DHA, który chroni nas przed miażdżycą, chorobą niedokrwienną serca zakrzepami w naczyniach krwionośnych oraz obniżają ciśnienie krwi. To wystarczające powody, by jeść więcej ryb, takich jak makrela czy śledź. Ryby słodkowodne z kolei mają na ogół mniejszą ilość tłuszczu, są więc idealne dla osób, które dbają o linię. Bez względu na pochodzenie ryby, spożywanie ich mięsa zapewni nam znaczne ilości składników mineralnych, np. fosforu, potasu czy magnezu. Dla zdrowia warto je jeść ok. 2-3 razy w tygodniu –mówi Agnieszka Piskała.

Jednym ze składników odżywczych, w które bogate jest mięso rybie to kwas tłuszczowy EPA, który wpływa pozytywnie na kondycję skóry, w tym na zdolności regulacji produkcji sebum, które ją nawilża. Jedzenie tłustych ryb pomaga chronić komórki przed działaniem wolnych rodników oraz szkodami spowodowanymi przez promieniowanie UV. - Ochrona ta pomaga zachować wysoki poziom kolagenu w skórze, co z kolei zapobiega zmarszczkom i wiotczeniu cery. Częste spożywanie ryb wpływa również pozytywnie na pracę mózgu, dzięki zawartości kwasów Omega –3, które usprawniają m. in. proces uczenia się i zapamiętywania. Przed egzaminem czy ciężkim dniem w pracy pasta z makreli, czy plasterek łososia na kanapce zadziała lepiej niż napój energetyzujący. Dlatego, jeśli chcemy być zdrowi, dobrze wyglądać i zależy nam, by nasz mózg pracował na najwyższych obrotach, należy wprowadzić do swojego codziennego menu chociaż kawałek jakże zdrowej i smacznej ryby – radzi ekspertka.

Eksperci zapewniają, że ryby są doskonałym źródłem wartości odżywczych pozytywnie wpływających na stan naszego zdrowia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ryby RSS ALERT    /    Agnieszka Piskała RSS ALERT    /    kwas tłuszczowy EPA RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Walerja 2018-09-06 09:10:58
    Ja tam uwielbiam każdą rybkę,ale najbardziej łososia i dorsza. Tyle że dorsz przy smażeniu wydziela straszny zapach a łososik nie :-)
  • Ja 2018-09-28 11:27:58
    Tu nie chodzi o częstotliwość spożycia tylko o jakość spożywanych ryb. Można jeść ryby codziennie ale co z tego jak większość dostępnych na polskim rynku to śmieci.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.82.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.