Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Dlaczego Polacy najchętniej sięgają po mięso z kurczaka? (badanie)

Jak wynika z najnowszego badania preferencji żywieniowych Polaków, przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrob SA, już dwie trzecie Polaków wybiera kurczaka, kierując się przede wszystkim jego korzystnymi walorami zdrowotnymi, na tle innych mięs.

Dlaczego Polacy najchętniej sięgają po mięso z kurczaka? (badanie)
fot. shutterstock

Na przestrzeni ostatnich lat, dieta Polaków staje się coraz zdrowsza i bardziej urozmaicona, co przyczynia się również do zmiany struktury spożycia mięsa. Z  badań Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i  Gospodarki Żywnościowej – Państwowy Instytut Badawczy wynika, że w  2017 r. roczna konsumpcja mięsa drobiowego wyniosła ok. 30 kg na mieszkańca i była wyższa o ponad 18 proc. niż w  2011 r. Ponadto, Polacy spożywają więcej mięsa drobiowego niż przeciętnie mieszkaniec UE, gdzie konsumpcja kształtuje się na poziomie 26,5 kg rocznie.

Podobne wnioski płyną z badania preferencji żywieniowych Polaków, przeprowadzonego we wrześniu br. przez instytut badawczy Biostat, na zlecenie SuperDrob S.A. Wynika z niego, że dwie trzecie Polaków najczęściej wybiera drób, głównie kurczaka. Wieprzowina otrzymała natomiast niespełna 24 proc. wskazań. Pytani o najzdrowszy ich zdaniem rodzaj mięsa, respondenci najczęściej wskazywali indyka (41 proc.), kurczaka (31 proc.) oraz wołowinę (24 proc.). Kurczak w rankingu najzdrowszych mięs wygrywa wśród mężczyzn (35 proc. wskazań) oraz wśród najmłodszej grupy odbiorców w wieku 18-29 lat (38 proc. odpowiedzi).

– Na wzrastające spożycie mięsa drobiowego, w tym mięsa z kurczaka, ma wpływ wiele czynników: bogaty asortyment, łatwość przygotowania mięsa drobiowego, konkurencyjne ceny drobiu w porównaniu do mięsa czerwonego, a przede wszystkim walory zdrowotne drobiu – niska zawartość tłuszczu, niska wartość energetyczna, lekkostrawność. Jednak to, co warto docenić, to rosnąca świadomość Polaków w zakresie zdrowego odżywiania – komentuje dr inż. Beata Przygoda z Instytutu Żywności i Żywienia.

 

Wśród konsumentów wybierających kurczaka, główną motywację zakupową stanowią szybkość i prostota przyrządzenia (40 proc.) oraz kwestie zdrowotne (1/4 wskazań). Polacy dużą wagę przywiązują również do innych kwestii kojarzonych ze zdrowiem. Pytani o najważniejsze powody wyboru kurczaka, wskazują na datę przydatności do spożycia (42 proc.), brak antybiotyków w chowie (22 proc.) oraz surowców GMO w paszy (16 proc.). Istotne jest dla nich również polskie pochodzenie mięsa – na tę cechę wskazał blisko co szósty badany.

Co ciekawe, niemal trzy czwarte badanych konsumentów, którzy zadeklarowali spożywanie mięsa kurczaka najczęściej wybiera filet/pierś kurczaka. W najmłodszej grupie wiekowej – 18-29 lat – takiego wyboru dokonuje ponad 90 proc. respondentów.

Badanie Preferencji Żywieniowych Polaków zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Biostat na zlecenie firmy SuperDrob SA. Badanie zostało przeprowadzone na grupie reprezentatywnej 600 osób metodą CATI we wrześniu 2018 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    spożycie drobiu w Polsce RSS ALERT    /    Beata Przygoda RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.152.38.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.