Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Do stałej poprawy sytuacji ZM Kania potrzebuje gruntownych zmian

- Niewątpliwie rozpoczęcie rozmów z wierzycielami w obecnej kondycji finansowej spółki jest dobrym krokiem w kierunku poprawy jej sytuacji, natomiast zarząd musi pamiętać, że jedynie w horyzoncie najbliższych miesięcy. Do stałej i długoterminowej poprawy sytuacji konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian w działalności operacyjnej, tak, aby ryzyka operacyjne jak np. turbulencje na rynku cen surowców nie powodowały istotnego ryzyka niewypłacalności - komentuje sytuację w ZM Henryk Kania dla portalspozywczy.pl Artur Marszałkiewicz, partner zarządzający, Corporate Finance, CRIDO

Do stałej poprawy sytuacji ZM Kania potrzebuje gruntownych zmian
Artur Marszałkiewicz, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 05-06-2019, 15:43

4 czerwca ZM Henryk Kania poinformowały o znaczącym ograniczeniu bieżącej produkcji w zakładach oraz rozważanej możliwości jej całkowitego wstrzymania. (czytaj więcej) Także 4 czerwca spółka ujawniła, że już w połowie maja podjęta została decyzja o sporządzeniu wniosku restrukturyzacyjnego. (czytaj więcej).

W przesłanym do mediów oświadczeniu zarząd ZM Kania wskazuje, że bezpośrednią przyczyną trudnej sytuacji finansowej spółki był wysoki wzrost cen surowca mięsnego w I kwartale 2019 r.  (czytaj więcej)

W ocenie Artura Marszałkiewicza ostatnie doniesienia o znacznym ograniczeniu produkcji, a nawet możliwości jej wstrzymania, jak i złożenie wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego nie są pierwszymi oznakami kłopotów spółki i nie stanowią dużego zaskoczenia dla rynku.

- Miesiąc temu, na początku maja, audytor spółki odmówił wydania opinii z badania sprawozdania finansowego za rok 2018. Scenariuszy jest wiele. Mimo iż założeniem przyspieszonego postępowania układowego jest szybkie zawarcie układu i zakończenie postępowania (które powinno wydarzyć się w ciągu 2-3 miesięcy), proces ten jest skomplikowany, a dodatkowa presja czasu nie służy przyjęciu układu przez wierzycieli, co jest konieczne do zakończenia z sukcesem postępowania - dodaje.

W ocenie Marszałkiewicza nawet jeśli zrealizuje się najkorzystniejszy scenariusz dla spółki i po wakacjach wróci do normalnej działalności, z pewnością nastał trudny okres dla spółki, zarządu i jej akcjonariuszy.

- Niewątpliwie rozpoczęcie rozmów z wierzycielami w obecnej kondycji finansowej spółki jest dobrym krokiem w kierunku poprawy jej sytuacji, natomiast zarząd musi pamiętać, że jedynie w horyzoncie najbliższych miesięcy. Do stałej i długoterminowej poprawy sytuacji konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian w działalności operacyjnej, tak, aby ryzyka operacyjne jak np. turbulencje na rynku cen surowców nie powodowały istotnego ryzyka niewypłacalności - dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Kania RSS ALERT    /    Artur Marszałkiewicz RSS ALERT    /    Crido RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.