Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do wielkanocnego koszyka Polaków trafiły też produkty wegetariańskie (wideo)

  • Autor: Newseria
  • Data: 03-04-2018, 17:29
Do wielkanocnego koszyka Polaków trafiły też produkty wegetariańskie (wideo)
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, fot. PTWP

– Większość Polaków z przyjemnością zje dobrą polską białą kiełbasę, polski żurek. Ten polski stół będzie tradycyjnie bardzo smaczny, kolorowy. Ale pojawiają się na nim także produkty ekologiczne, bio, wegańskie, ponieważ taki mamy trend u części konsumentów. To są chociażby pasztety wegańskie i inne wędliny, które właściwie wędlinami nie są – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Do koszyka wielkanocnych zakupów Polaków trafiają przede wszystkim tradycyjne produkty: jaja, majonez czy wędliny. Coraz więcej osób włoży do nich również nowości: wegetariańskie wędliny, produkty ekologiczne czy bio. Za zakupy zapłacimy w tym roku ok. 6–7 proc. więcej niż w czasie Wielkanocy 2017.

– Tradycyjny koszyk świąteczny w Polsce nie uległ wielkim zmianom. Mamy tutaj przede wszystkim wędliny i jajka, bez których świąt w ogóle sobie nie wyobrażamy. Mamy majonez, część produktów mleczarskich, których używamy do produkcji chociażby ciast, więc tradycyjny polski stół od wielu lat się nie zmienia – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Na przygotowanie świątecznych potraw wydamy w tym roku więcej. Z szacunków ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas wynika, że koszyk podstawowych produktów będzie w tym roku o 11 zł droższy niż w 2017 roku. Za 30 sztuk jaj, trzy bochenki chleba, 8 kg mięsa i wędlin, kilogram twarogu, 3 kostki masła i 5 kg warzyw i owoców oraz 2 kg cukru polski konsument zapłaci 176 zł.

– Faktycznie w tym roku będzie trochę drożej, bo ceny rosną od pewnego czasu. To nie do końca jest spowodowane warunkami w Polsce, czasami wynika to z sytuacji na rynkach globalnych, czego przykładem mogą być ceny masła – tłumaczy Andrzej Gantner.

Analitycy BGŻ BNP Paribas podkreślają, że ceny detaliczne masła co prawda spadają, ale i tak są wyższe o 25 proc. w porównaniu z marcem 2017 roku. Jeszcze bardziej podrożały jaja – o 33 proc. Droższe są też owoce krajowe. Za polskie jabłka płacimy dziś o 50 proc. więcej niż przed rokiem. Ceny pozostałych produktów wykorzystywanych do przygotowania świątecznych potraw są na poziomie podobnym jak przed rokiem. Nie zmieniły się ceny twarogu i mąki, za to o około 30 proc. potaniał cukier. Nieznacznie mniej, o 4–5 proc., płacimy za mięso wieprzowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 04-04-2018, 17:26:
nie ma mięsa bez znęcania się nad zwierzętami, człowiek nie potrzebuje mięsa do życia

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.