Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Drób: Wielcy europejscy producenci nie są w stanie produkować tak tanio jak Polacy

  • Autor: KIPDiP
  • Data: 05-05-2017, 10:51
Drób: Wielcy europejscy producenci nie są w stanie produkować tak tanio jak Polacy
fot. shutterstock

Na początku 2017 roku produkcja mięsa drobiowego w Unii Europejskiej wzrosła o 1,6 procent. W Polsce wzrost wyniósł 11,5 procent – wynika z danych Komisji Europejskiej, które przeanalizowała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz. Wśród sześciu największych unijnych producentów jedynie Hiszpania dorównuje naszemu krajowi dynamiką wzrostu produkcji, która wynosi tam 9,4 procent. Wzrosty w pozostałych państwach nie przekraczają trzech procent.

Impet zwiększającej się produkcji w Polsce, największym w Unii kraju pod względem produkcji drobiu, jeszcze wyraźniej widać w porównaniu z drugą w tym zestawieniu Wielką Brytanią. Brytyjczycy zanotowali na początku roku ponad dwudziestoprocentowy spadek produkcji. Załamanie tłumaczą niekorzystnymi relacjami cenowymi oraz ograniczonymi możliwościami eksportowymi.

- Dane o produkcji z początku tego roku pokazują, że podobnie jak w innych branżach, tak i w drobiarstwie cena ma podstawowe znaczenie. Wielcy europejscy producenci nie są w stanie produkować tak tanio jak Polacy i dlatego nie zmieniają poziomów produkcji albo, jak Brytyjczycy, znacząco je ograniczają – twierdzi Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.  

Dyrektor KIPDiP zwraca także uwagę na import do Unii Europejskiej drobiu z Ukrainy. Przywóz mięsa z tego kraju w styczniu i lutym wzrósł o 29 procent w stosunku do zeszłorocznych wyników. Jest to ważne dla polskich producentów, ponieważ Ukraińcy są bardzo konkurencyjni cenowo.

W eksporcie z Unii Europejskiej cały czas widać utrzymującą się tendencję zwiększania wysyłek do niezamożnych krajów afrykańskich, takich jak Kongo, Gabon czy Ghana. Eksperci KIPDiP obawiają się, że to zjawisko może w dłuższym terminie negatywnie wpływać na rentowność firm drobiarskich.

W handlu międzynarodowym Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz dostrzega jednak także pozytywne dla europejskiego drobiarstwa zmiany. Chodzi przede wszystkim o obserwowany od czwartego kwartału ubiegłego roku silny wzrost cen drobiu w USA oraz o umacniającą się od roku walutę brazylijską względem euro.

– Obie te rzeczy powinny wspierać europejskie i polskie firmy w walkach o kontrakty eksportowe – mówi Mariusz Szymyślik. Zwraca jednak uwagę na to, że oba trendy mogą w najbliższych miesiącach ulec osłabieniu, a nawet odwróceniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.