Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Drób wygrał ze schabowym

Zmieniają się preferencje konsumentów. Jeden z powodów: Unia dopłaca do kampanii promocyjnych żywności 172 mln euro - informuje "Rzeczpospolita".

Drób wygrał ze schabowym
fot. Shutterstock

Dobrze poprowadzone kampanie wizerunkowe są w stanie powoli odwrócić preferencje konsumentów. Po raz pierwszy w historii drób okazał się najbardziej popularnym rodzajem mięsa na świecie i w Polsce, wyprzedzając wieprzowinę – wynika z badania preferencji żywieniowych przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrobu. Unia Europejska dopłaci do kilkudziesięciu kampanii wspierających wizerunek europejskiej żywności 172 mln euro.

Dziś, jak wynika z badań, wieprzowinę wybrałby tylko co czwarty ankietowany, a wołowinę i indyka – po 5 proc. Kurczak króluje zwłaszcza wśród ludzi młodych – to mięso w grupie wiekowej 18–29 lat wybiera ponad 80 proc. badanych. Drób wybiera też dwie trzecie 30-latków. Nawet pokolenie w szóstej dekadzie życia woli kurczaka, choć tu przyzwyczajenie do mięsa wieprzowego jest najmocniejsze (36 proc. wskazań).

Konsumenci wskazują na walory zdrowotne czy niską kaloryczność mięsa drobiowego. Nie bez znaczenia jest także wizerunek (całej branży, a nie tylko poszczególnych firm) i działania PR. Przekonała się o tym branża piekarska: na skutek bardzo słabej opinii konsumentów na temat glutenu (białka znajdującego się w pszenicy) musiała zorganizować akcję edukacyjną i przekonywać, że pieczywo jest zdrowe.

Całość w "Rzeczpospolitej".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

drób RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.