Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Drobiarze chcą promować gęsinę

  • Autor: PAP
  • Data: 02-08-2010, 18:00
Drobiarze chcą promować gęsinę

W końcu roku przeprowadzona zostanie kampania promująca spożycie gęsiny. Ma ona zachęcić Polaków do tego mięsa i wypromować je jako danie np. z okazji dnia św. Marcina czy Bożego Narodzenia - poinformował PAP dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa Leszek Kawski.

W tym tygodniu została wyłoniona agencja reklamowa, która zajmie się promocją gęsiego mięsa - powiedział Kawski. Dodał, że zgłosiło się 5 firm, wybrano spośród nich dwie, które dopracowują projekty kampanii reklamowej.

Jak wyjaśnił Kawski, kampania będzie trwała przez dwa miesiące - listopad i grudzień 2010 roku. Jesień to najlepsza pora na spożywanie gęsiego mięsa. Na kampanię przeznaczono 2,5 mln zł z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Celem akcji jest zwiększenie sprzedaży gęsi na polskim rynku, a tym samym doprowadzenie do większego spożycia tego gatunku mięsa. Jak poinformował Kawski, obecnie przeciętny Polak zjada zaledwie 17 gramów tego mięsa rocznie. Kampania ma spowodować wzrost jego konsumpcji o 50 proc.

Kawski powiedział, że Krajowa Rada Drobiarstwa zdecydowała się na promocję gęsiny, gdyż badania wskazują, iż pojawiło się zainteresowanie tym gatunkiem drobiu. "Zależy nam na tym, by każdy chociaż spróbował tego mięsa i przekonał się, jak jest ono smaczne" - mówił dyrektor. Dodał, że dawniej gęsi były elementem tradycyjnej polskiej kuchni.

Polacy hodowali gęsi i delektowali się ich smacznym mięsem już w XVII wieku. W XIX wieku na warszawskiej giełdzie towarowej sprzedawano rocznie ponad 3,5 miliona gęsi. Także obecnie nasz kraj jest ich największym europejskim producentem.

Kampania promocyjna ma m.in. wypromować gęś jako danie z okazji dnia św. Marcina (przypadającego 11 listopada), czy Bożego Narodzenia. Kawski wyjaśnił, że np. w Niemczech gęsina jest tradycyjną potrawą na te święta. W Stanach Zjednoczonych je się indyka na Dzień Dziękczynienia, a Polsce gęś mogłaby być potrawą na Dzień Niepodległości.

Według Kawskiego, kampania będzie skierowana przede wszystkim do średniozamożnych rodzin w dużych miastach. Tym razem ma ona trafić tylko do konsumentów z Polski, następna będzie przeznaczona dla odbiorców polskich gęsi w Niemczech. - Będziemy chcieli konsumentom w tym kraju pokazać m.in. naszą produkcję, warunki chowu gęsi, a mamy się czym chwalić - powiedział Kawski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.